لزوم بازخوانی واقعه «غدیر»/ فضای امیدآفرینی در جامعه تقویت شود

لزوم بازخوانی واقعه «غدیر»/ فضای امیدآفرینی در جامعه تقویت شود


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری» امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با توصیه و تأکید بر تقوا و با گرامی‌داشت روز علامه امینی اظهار داشت: این عالم ۴۰ سال برای اثبات ولایت حضرت علی علیهم السلام زحمت کشیده است و کتاب الغدیر آن تا امروز مورد استناد قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام نصوری با گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت امام هادی علیهم السلام افزود: امام هادی علیه السلام دو یادگار از جمله زیارت غدیریه را از خود به یادگار گذشته است که این زیارت صحیح‌ترین سیره زندگی حضرت علی علیه السلام است.

وی زیارت جامعه کبیر را از دیگر یادگاری‌های حضرت امام هادی علیهم السلام بیان کرد و گفت: این زیارتنامه معارف جامع امام شناسی است.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه غدیر باید پرگار سعادت بشر باشد، گفت: باید غدیر را بازخوانی ویژه‌ای داشته باشیم.

وی به حادثه تروریستی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران که به روز حقوق بشر آمریکایی نام گرفته است،  اشاره کرد و اظهار داشت: حقوق بشر آمریکایی دارای سه مولفه ترور، تحریم و تحقیر است که در طول حاکمیت ایالات متحده آمریکا وجود داشته است.

وی با اظهار اینکه آمریکا و ارتش آن نگاه تحقیرآمیزی نسبت به ملت‌های جهان دارد و خود را نسبت به دیگران برتر می‌داند، افزود: نگاه را در تمام برنامه‌های خود داشته باشند.

حجت الاسلام نصوری گسترش تفکر اسلام در جهان را از جمله دلایل مخالفت دشمنی آمریکا با ایران اسلامی ذکر کرد و گفت: آنان فکر می‌کنند با اهانت به قرآن مجید می‌توانند جلوی گسترش اسلام عزیز را در جهان بگیرند.

وی نفی سلطه سیاسی اقتصادی فرهنگی را از دیگر دلایل دشمنی ذکر کرد و گفت: آمریکا جنایت‌های زیادی را در کشور‌های مختلف از جمله ایران اسلامی، کوبا و کشور‌های اطراف ما نظیر افغانستان و عراق انجام داده است و این نشان می‌دهد که آنان دوست دارند منافع استکباری خود را در کشور‌های دیگر پیگیری کنند.

امام جمعه موقت ساری دولت سازی از جمله برنامه آمریکا برای پیشبرد اهداف و سیاست‌ها بیان کرد و ادامه داد: نخبه سازی و فرهنگ سازی و تبدیل فرهنگ انتظار به ابتذال از دیگر مدل‌های آنان برای رسیدن به اهداف است.

وی مذهب سازی و فرقه سازی را از دیگر راهبرد‌های دشمن برای رسیدن به هدف‌ها ذکر کرد و افزود: تخریب باور‌های دینی و تضعیف ارکان نظام از جمله راهبرد‌های آنان به شمار می‌رود.

وی القای ناکارآمدی دین و تقویت جدایی دین از سیاست را از دیگر راهبرد‌ها بیان کرد و اذعان داشت: امروزه برای تحت شعاع قرار دادن جشن‌های باشکوهی نظیر عید غدیر، دهه مسلمیه را مطرح می‌کنند.

امام جمعه موقت ساری اشاعه ناامیدی و یاس را از دیگر نقشه‌های دشمنان ذکر کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این راستا بر ایمان و امید تاکید کردند از این رو ما باید فضای امید آفرینی را در جامعه تقویت کنیم.

حجت الاسلام نصوری ایجاد اختلاف بین نیرو‌های انقلابی را از دیگر نقشه‌های دشمن بیان و تصریح کرد: باید مراقب باشیم که در زمین دشمن بازی نکنیم تا خدمات نیرو‌های انقلابی زیر سوال نرود.

امام جمعه موقت ساری ترویج ابتذال و تغییر سبک زندگی مومنانه را از دیگر نقشه‌های استکبار برای رسیدن به اهداف ذکر کرد و ادامه داد: حقوق بشر آمریکایی انسان را در مسیر قرار می‌دهد که انسان عبد آن‌ها باشد.

وی با اظهار اینکه کشاورز با رنج‌های مختلف برنج و شالی را می‌کارد، اما بهره لازم را نمی‌برد و سود آن نصیب دلالان می‌شود، از مسئولان خواست تا توجه ویژه‌ای برای رفع مشکلات داشته باشند.

امام جمعه موقت ساری فرزندآوری را از دیگر دغدغه‌ها بیان و خاطرنشان کرد: مازندران جزو استان‌های پیر جامعه است و باید با دقت زیاد در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشیم.

امام جمعه موقت ساری با انتقاد از صف‌های طولانی نانوایی از مسئولان خواست تا با روحیه جهادی نسبت به رفع مشکلات تلاش و برنامه‌ریزی کنند.

حجت الاسلام نصوری برنامه ریزی برای غنی‌سازی اوقات فراغت را لازم دانست و عنوان کرد: متأسفانه وقت طیف وسیعی از دانش‌آموزان و دانشجویان در ایام تابستانی به بطالت می‌گذرد و مسئولان باید نسبت به اوقات فراغت توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید