لزوم تقویت اخلاص و معنویت در جامعه/ شهید «مطهری» پشتوانه حرکت علمی امام (ره) بود

لزوم تقویت اخلاص و معنویت در جامعه/ شهید «مطهری» پشتوانه حرکت علمی امام (ره) بود


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، همایش بزرگداشت سالروز شهادت آیت الله شهید «مرتضی مطهری» و روز عقیدتی سیاسی در سپاه امروز با حضور آیت الله «معلمی» عضو مجلس خبرگان رهبری، سردار «مسلمی» فرمانده سپاه کربلا، حجت الاسلام «زارعی» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در استان مازندران، حجت الاسلام «رعایتی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا، سردار «برسلانی» جانشین فرمانده سپاه کربلا، فرماندهان، مسئولین و مربیان برتر در حوزه تعلیم و تعالی عقیدتی و سیاسی در سالن اجتماعات غدیر سپاه استان برگزار شد.

آیت الله «علی معلمی» نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله «مطهری» اظهار داشت: شهید مطهری عالم استثنایی و در بین همتایان خود سرآمد بود.

وی با اشاره به اینکه شهید مطهری حوزه را رها کرد و به سمت دانشگاه رفت آن را یک نوع جهاد دانست و افزود: در آن دوران با جنگ شناهتی روبرو بودیم، امروز نیز در جنگ شناختی قرار داریم و دشمن در تلاش است نسل جوان از دین و قرآن روی گردان شود.

آیت الله معلمی با عنوان اینکه شهید مطهری به تناسب شبهات زمان هم می‌گفت و هم می‌نوشت، به بعد کلامی، فلسفی و فقهی ایشان اشاره کرد و ادامه داد: شهید مطهری حقایق امور را به روشنی تبیین می‌کرد و عوامل استکبار با راه اندازی جریان فرقان علیه انقلاب و مبناسازان انقلاب شهید مطهری‌ها را هدف قرار دادند.

این مسئول با بیان اینکه شهید مطهری جهاد علمی را راه انداخت و علمیتش را باید در کتاب عدل الهی دید، تصریح کرد: اندیشه امام و مطهری‌ها را در کتب مدارس و دانشگاه‌ها نیاوردند و اگر اندیشه اسلام ناب با شفافیتش در کتب درسی گنجانده می‌شد به این راحتی جامعه جوان ما اسیر تبلیغات دشمن نمی‌شد.

آیت الله معلمی به مسئله عفاف و حجاب از نگاه شهید مطهری اشاره کرد و ابراز داشت: شهید مطهری معتقد بود حقایق ناب دین باید گفته شود و محدودیت‌های حجاب باید به بانوان تبیین شود و در همه مسائل بر اساس یافته‌ها از قرآن و کلمات معصومین و مکتب اهلی بیت آنها را ترویج می‌کرد.

وی گفت: در سپاه اندیشه امام و شهید مطهری قوی‌تر مورد توجه بوده ‌و باید در دستگاه‌های تعلیم و تربیت به صورت فراگیر ترویج شود.

آیت‌الله معلمی با بیان اینکه دانشگاه منهای حوزه ناقص است و بالعکس، گفت: عوامل دشمن در پی نفرت پراکنی و ایجاد اختلاف بین حوزه و دانشگاه هستند و باید کار عملی برای وحدت بین این دو نهاد بیشتر اتفاق بیفتد و این آمادگی وجود دارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح یکدست و متحد هستند، متذکر شد: در دفاع مقدس عراق از حمایت استکبار غرب و شرق برخوردار بود و صدام همه گونه ابزار نظامی را در اختیار داشت اما در برابر اخلاص و معنویت رزمندگان اسلام شکست خوردند و دولتمردان وظیفه دارند اخلاص و معنویت را در جامعه تقویت کنند.

به گفته آیت‌الله معلمی، شهید مطهری‌ها پشتوانه حرکت علمی امام و منطق امام بودند. 

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید