لزوم تقویت و حمایت از حوزه‌های علمیه و مراکز دینی

لزدم تقویت و حمایت از حوزه‌های علمیه و مراکز دینی


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان، شامگاه (چهارشنبه) در مراسم تجلیل از بانوان حوزه علمیه ساز در محل حوزه علمیه همدان، اظهار داشت: اگر امروز مکتب شیعه و فقه پویای جعفری با این کیفیت به دست ما رسیده است، حاصل زحمات علمای بزرگی است که در طول قرون گذشته ارزش‌های اعتقادی، اسلامی و قرآنی شیعه را حفظ کردند. 

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در کشور ما، جایگاه و ریشه چندصدساله دارند، افزود: علمای بزرگ گذشته، با سختی‌ها و مرارت‌های بسیاری به ویژه در طول دوران نکبت‌بار پهلوی اول و دوم، توانسته‌اند ارزش‌های اعتقادی و اسلامی را حفظ کنند.

قاسمی فرزاد عنوان کرد: در دوران منحط پهلوی اول و دوم، مراجع و علما مورد آزار، تخریب و تحقیر حکومت قرار گرفتند. حضرت امام خمینی (ره) فرزند حوزه علمیه و مکتب فقه پویای جعفری بود.

این مسئول با بیان اینکه قویت و حفظ حوزه‌ها و مراکز دینی، اسلام، قرآن و اسلامیت را در این کشور حفظ خواهد کرد، تثریح کرد: باید در حفظ و حراست از حوزه‌های علمیه که حاصل تلاشِ سال‌ها و قرون متمادی علما و پیشینیان ما بوده است، کوشا باشیم.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با همه توان و امکانات خود و با وجود همه سختی‌ها و مشکلات، از حوزه‌ها و مراکز دینی حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان، اعتباراتی در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه‌ها و مراکز دینی اختصاص یافت، گفت: اعتبارات اختصاص یافته به حوزه‌ها و مراکز دینی بسیار محدود است و باید از ظرفیت خیرین در این راستا استفاده شود. 

قاسمی فرزاد متذکر شد: از ظرفیت و توانایی بازاریان، فعالان اقتصادی و خیرین در راستای تقویت و حمایت از حوزه‌های علمیه استان استفاده ‌می‌شود.

این مسئول متذکر شد: باید تدابیری اندیشیده شود تا بتوان منبع پایداری برای تقویت حوزه‌های علمیه ایجاد شود.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید