لزوم معرفی آموزه‌های دینی، معرفتی و سیره شهدا به دختران دانش آموز

لزوم اجرای برنامه‌های جذاب و فاخر در حوزه دانش آموزان دختر


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در جلسه با «زهرا ابراهیمی» معاونت خواهران بسیج دانشجویی سپاه کربلا با بیان اینکه اوج افتخارات زنان پس از انقلاب رقم خورده است، اظهار داشت: سهم مشارکت زنان در دفاع مقدس قابل توجه است.

وی با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس و پشتیبانی جنگ افزود: زنان در تربیت فرزندان و محیط خانواده نقش بسزایی دارند که کمتر به آن پرداخته شده است.

سرهنگ سلامی با تاکید بر اینکه باید نقش زنان در قالب فیلم و کتاب به جوانان منتقل شود، ادامه داد: زنان در شکل‌گیری انقلاب و دفاع مقدس نقش برجسته‌ای داشتند و اگر این نقش نبود آن همه پیروزی در جنگ را نداشتیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه برخی از بی‌حجابی و مظاهر فرهنگ غرب نشان از تهاجم فرهنگی ر جامعه به شمار می‌آید، گفت: دشمن در جنگ نظامی موفق به شکست جمهوری اسلامی نشد و امروز با به راه انداختن جنگ ترکیبی اعتقادات جامعه و جوانان ما را هدف قرار داده است.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه استان مازندران استان آسیب پذیر در این زمینه است، اذعان داشت: در حوزه دختران حجاب و عفاف اولویت اول است و باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه شهدای دانش آموز استان مازندران از افتخارات جامعه دانش‌آموزی هستند، بیان کرد: باید با محوریت این شهدا برنامه‌های جذاب و فاخر در حوزه دانش آموزان دختر اجرا شود.

این مسئول گفت: یکی از راه‌های زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دانش آموز بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران و یادمان‌های شهدای گمنام، روایتگری و مسابقات از جمله فعالیت‌هایی است که می‌توان با پای کار آوردن ظرفیت‌های فرهنگی به ویژه نیرو‌های مسلح انجام داد.

سرهنگ سلامی با تاکید بر راه‌اندازی راهیان دانش آموزی در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: بازدید حداقل ۱۰ هزار دانش آموز دختر در سال جاری هدفگذاری شده است.

این مسئول با بیان اینکه اماکن یادمان‌های شهدای گمنام، مرکز فرهنگی هستند  به اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان و اجرای طرح سلاله‌ها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا، بازدید از پادگان‌های نیرو‌های مسلح، مراکز فرهنگی و یامان‌های شهدا اثرگذارترین مکان‌ها برای ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت به شمار می‌آید، افزود: فعالیت‌های ارزشی موجب کمرنگ شدن فعالیت‌های ضد ارزشی در جامعه می‌شود و ما آمادگی همکاری با بسیج دانش آموزی را در این زمینه داریم.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه دختران امروز مادران و آینده‌سازان آینده کشور هستند، عنوان کرد: باید آموزه‌های دینی، معرفتی و سیره شهدا را به این بخش از جامعه خوب معرفی کنیم.

وی فرهنگ جهاد و مقاومت را پادزهری در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان در قابل امپراطوری عظیم رسانه‌ای دشمن دانست و گفت: حوزه خانواده و دختران حوزه‌های اولویت‌دار در حوزه دفاع مقدس هستند و باید این نسل را بسازیم تا حفظ کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید