ماندگاری رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان جبهه مقاومت با ابتکار شهید «سلیمانی»

اهدای یادگاری‌های شهید بدرالدین به موزه سراسرنمای مقاومت


اهدای یادگاری‌های شهید بدرالدین به موزه سراسرنمای مقاومتبه گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، بخشی از یادگاری‌های فرمانده شهید مقاومت حزب‌الله لبنان، «سید مصطفی بدرالدین» توسط خانواده این شهید به موزه سراسرنمای مقاومت در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اهدا شد.

در حاشیه این مراسم که دیروز (سه‌شنبه) با حضور خانواده شهید بدرالدین، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و علی‌اصغر جعفری، مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، از بخش‌های مختلف این سراسرنما بازدید به عمل آمد.

در این مراسم، علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران، غزه، یمن و لبنان خطاب به خانواده شهید بدرالدین اظهار داشت: امروز خوشحالیم که در خدمت خانواده شما هستیم، چراکه که می‌توانیم بخشی از آثار شهید سید مصطفی بدرالدین را در موزه جهانی مقاومت به ثبت برسانیم.

وی افزود: فعالیت این موزه که مربوط است به مقاومت اسلامی و فعالیت‌هایی که در کشور‌های مقاومت از جمله سوریه، لبنان، بحرین، بسنی و جمهوری اسلامی ایران انجام شده است، این موزه با کمک شهید حاج قاسم سلیمانی ایجاد شد.

جعفری در مورد نحوه انتقال تجهیزات جنگی به این موزه توسط سردار سلیمانی افزود: شهید سلیمانی تمام تجهیزات داعش را از سوریه و عراق به صورت زمینی و هوایی به این موزه منتقل کرد. بخشی از این تجهیزات را هم شیخ علی، مسئول موزه لبنان به دست ما رساند.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: این موزه قرار بود با حضور شهید سلیمانی افتتاح شود، اما چهار روز قبل از آنکه موعد مقرر افتتاح این موزه فرا برسد، سردار سلیمانی به شهادت رسید و امیدواریم ارواح طیبه تمام شهدای مقاومت از این کار راضی باشند.

وی هدف از افتتاح این موزه را آشنایی جوانان ایران و جهان اسلام با مجاهدت‌ها و مجاهدین عرصه مقاومت اسلامی برشمرد و افزود: این موزه از دشمن‌شناسی شروع می‌شود و شامل مجاهدت‌های کشور‌های مقاومت از جمله فلسطین، عراق، یمن، سوریه، بسنی، بحرین و یمن به تصویر کشیده می‌شود.

جعفری، معرفی دشمن و کشور‌های اسلامی در حوزه مقاومت را از دیگر اهداف این موزه برشمرد و در انتهای کلامش افزود: جهان اسلام هیچ گاه مجاهدت‌های شهید بدرالدین را فراموش نمی‌کند لذا امیدواریم بتوانیم تمام مجاهدت‌ها را برای علاقه‌مندان به تصویر بکشیم.

انتهای پیام/ 118



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید