ما در برابر اسرائیل زمانی اسلحه را زمین می‌گذاریم که با نیستی او مواجه شویم

ما در برابر اسرائیل زمانی اسلحه را زمین می‌گذاریم که با نیستی او مقابل شویم


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» امام جمعه مشهد؛ ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام اظهار داشت: روزهای گذشته؛ آغاز هفته میلاد مسعود پیغمبر اکرم (ص) و ولادت امام صادق (ع) بود که به همین مناسبت از حلاوت و شیرینی خاصی برخوردار بودیم، اما متأسفانه حوادثی که در داخل و خارج کشور اتفاق افتاد این حلاوت و شیرینی را در کام مردم ما تلخ کرد.

وی در ادامه گفت: نخستین حادثه، انفجار معدن ذغال سنگ طبس بود که به قیمت از دست داد ۵۰ نفر از عزیزان این ملت تمام شد و فوق‌العاده ناراحت کننده بود. ضمن اینکه این ضایعه همه را ناراحت کرد، این نکته رنج‌آور هست که در فاصله‌ای نسبتأ کم، این چندمین حادثه‌ای هست که در معادن ما اتفاق افتاده هست.

امام جمعه مشهد افزود: عزیزانی که برای راه‌اندازی معادن سرمایه‌گذاری می‌کنند نیز زحمت می‌کشند، اما باید توجه داشته باشیم جان عزیزان ما از ثروت معادن در این کشور ارزشمندتر هست نباید جان آنها این طور از بین برود.

وی با بیان این‌که تکرار این حوادث، سبب می‌شود خانواده‌ها و افراد شاغل در معادن دیگر احساس امنیت نکنند، در ادامه تأکید کرد: عزیزان مسئول در کنار بررسی و شناسایی عوامل آن نسبت به مسئله‌ی کار در معدن تجدیدنظر و بررسی دقیقی داشته باشند، اگر تجهیزات بیشتری لازم دارد، آنها را بیاورند و پس از تأمین تجهیزات معادن را راه بیندازند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ضمن انتقاد از برخی افراد که ناکارآمدی خود را به تحریم‌ها گره می‌زنند، گفت: اگر تجهیزات کافی ندارید، معدن راه نیندازید تا نداشتن تجهیزات شما به قیمت جان دیگران تمام نشود، نمی‌شود بگویند تحریم هستیم و تجهیزات نیست؛ متأسفانه تحریم بهانه‌ای شده که عده‌ای ناکارآمدی خود را پای آن می‌نویسند.

وی با بیان این‌که تجهیزات مورد نیاز را می‌توان در داخل ایجاد کرد، افزود: در کشورمان هیچ فناوری نیست که از عهده عزیزان فناور و دانشمند علمی این مملکت برنیاید، امروز در حوزه سلاح‌های با فناوری بالا که قبل‌تر مخصوص یک یا دو کشور بزرگ بود، عزیزان ما به آن فناوری‌ها دست پیدا کردند، بر این اساس؛ آیا دانشمندان ایرانی توانایی ایجاد یا ابداع تجهیزات معدنی را ندارند؟

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: داغ یک نفر در خانواده اثرات زیادی می‌گذاردآن هم داغ پدری جوان که سرنوشت چند انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. امیدواریم عزیزان ما به این مسئله بیشتر و بهتر رسیدگی کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جنایات چند روز اخیر رژیم کودک‌کش صهیونیستی در لبنان اشاره و تصریح کرد: تلخی دوم مربوط به حرکت نابکارانه و وحشتناک یک عنصر جانور درنده مثل اسرائیل در سرزمین لبنان و به خاک و خون کشیدن هزار نفر عزیز شیعه در این سرزمین هست که برای جامعه متدین ما یک داغ جانکاه و غیر قابل تحمل هست.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: اسرائیل فرزند نامشروع سیاسی انگلیس‌ها هست، آنها برای این که بتوانند بر کشور‌های اسلامی مسلط شوند هفتاد سال پبیش عنصر ناپاکی مثل رژیم صهونیستی را بالای سر کشور‌های اسلامی ایجاد و بعد هم به آمریکایی‌هاواگذار کردند. امروز رژیم اشغالگر قدس؛ یک مزدور آمریکایی هست که دست به این جنایات می‌زند.

وی با بیان اینکه آمریکا در مسیر جهانخواری خود به چالش سرسختی به نام اسلام و فرهنگ اسلامی برخورد کرده هست، افزود: اگر بتواند اسلام را براندازی کند، این کار را انجام می‌دهد و اگر نتواند مسلمانان را نسل کشی می‌کند، اقدامات رژیم صهیونیستی در واقع خط آمریکای جهانخوار هست که دنبال می‌شود. اسرائیل؛ نظام و دولت نیست بلکه دزد سر گردنه بگیری هست که آمریکای ناپاک آن را به شکل یک سگ درنده بالای سر کشور‌های مسلمان قرار داده هست.

امام جمعه مشهد در رابطه با موضع نظام اسلامی با رژیم کودک‌کش صهیونیستی یادآور شد: تکلیف موضع ما را امام خمینی (ره) در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران معین کرده و فرمودند: «اسرائیل باید از بین برود». تا این رژیم وجود دارد، معنا ندارد اسلحه را زمین بگذاریم، ما در برابر اسرائیل زمانی اسلحه را زمین می‌گذاریم که با نیستی او مقابل شویم.

وی با بیان اینکه تا زمانی که استکبار وجود دارد، مبارزه و اسلحه در دست گرفتن ما نیز ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: اسلحه در دست گرفتن ملت مقاوم ما و جریان مقاومت در برابر هر جریان استکباری و جهانخوار تا زمانی ادامه دارد که خورشید تابناک ولایت از کنار دیوار کعبه دنیا را روشن کند و این که بنده نمازجمعه را با اسلحه در دست می‌خوانم معنایش همین هست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به روایت «یَمْلَأُ اللهُ به الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً»، بیان کرد: یک عده نادان می‌گویند کاری نکنیم تا دنیا پر از ظلم و جور شود تا حضرت ظهور کنند، اما نمی‌دانند اگر بنا شد مردم دنیا استکبار و جهان‌خواری استکبار را پذیرفتند و تن دادند دیگر ظلم و جوری در کار نیست. ظلم زمانی انجام می‌گیرد که مردم نخواهند تحت سلطه استکبار باشند، دنیا تسلیم نشود و بشر بخواهد کرامت انسانی خود را حفظ کند، زمانی که انسان‌ها تن به بردگی ندهند، آن وقت حضرت تشریف می‌آورند.

وی به تلاش دشمنان اسلام بر از بین بردن مظاهر دین اشاره و تصریح کرد: لبنان روزی عروس خاورمیانه بود و به مرکز عیاشی و خوش گذرانی کشور‌های عربی شناخته می‌شد، اما آن لبنان امروز به قبله مسلمانان، کانون آمال و آرزوها، مظهر دین و فداکاری و ایثارگری در راه خدا تبدیل شده هست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این سؤال که اگر مردم لبنان به دین گرایش نداشتند و در راه خدا ایثارگری و مقاومت نمی‌کردند آیا بازهم به خاک و خون کشیده می‌شدند؟، گفت: لبنان به مرکز ظلم و جور دشمن تبدیل شده و این ظلم در مقابل مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان خدا شکل گرفته هست، هرچه ظلم و جور در دنیا بیشتر شود به این معناست که جریان مقاومت در جهان اسلام و کره زمین در مقابل استکبار گسترده شده هست.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و فعالان حوزه نشر ارزش‌های این حماسه؛ که فرمودند «پیروزی با فلسطین و حزب الله هست»؛ تشریح کرد: فرمایشات آیت‌الله خامنه‌ای دو خصوصیت دارد؛خصوصیت اول این که کلامی حکیمانه هست و حکیم شعاری و احساسی حرف نمی‌زند حکیم واقعیت را بیان می‌کند از این رو فرمایش ایشان نمی‌تواند شعار باشد. خصوصیت دوم این هست که فرمایشات ایشان نصیحت و موعضه هم نیست، رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ حجت امام زمان (عج) هستند و هرچه که ایشان می‌گویند حکم و فرمان هست.

علم‌الهدی در ادامه به دیدار خود با یکی از شخصیت‌های فلسطینی در مشهد اشاره و اظهار داشت: در این دیدار این شخصیت مبارز فلسطینی آماری از تلفات رزمندگان حماس اعلام کرد و در مقابل گفت نزدیک به دو برابر شهدا، از جوانان غزه به حماس ملحق شدند.

وی با تأکید بر اینکه هر قدمی که رژیم صهیونیستی برداشته، مرگ خودش را نزدیک‌تر کرده هست، افزود: حماقت اینها این بود جنگی که در غزه نتوانستند ادامه دهند را به کشور آماده مجاهد مبارز و دارای فناوری‌های عظیم تسلیحاتی همچون لبنان توسعه دادند، مگر اینها می‌توانند زیر موشک‌های لبنان طاقت بیاورند؟

امام جمعه مشهد افزود: از اسرائیل بدبخت‌تر در این عرصه، آمریکا هست که انتخاباتش نزدیک هست و می‌خواهد به نحوی اسرائیل را پیروز جلوه دهد تا بتواند برای خود آراء مردم را کسب کند. هرچند در این نزدیک به یک سال از آغاز طوفان‌الاقصی، آمریکا در دنیا بی آبرو شد و حتی در خود آمریکا نیز علیه امریکا حرکت‌هایی شروع شد.

وی در پایان خطبه‌های این هفته نمازجمعه تأکید کرد: اشغالگران امروز در هیچ نقطه سرزمین‌های اشغالی امنیت ندارند یا باید در پناهگاه بخوابند و یا خود را آماده مُردن کنند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید