متخصص ایمپلنت دندان در تهران

متخصص ایمپلنت دندان در تهران


برای پیدا کردن یک کلینیک یا یک متخصص ایملنت دندان در تهران بهتر است با خود ایمپلنت یا کاشت دندان آشنایی جزئی داشته باشید تا قبل و بعد ایمپلنت آمادگی لازم را برای کاشت دندان با بهترین برند وقیمت را داشته باشید .

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان قطعه ای از جنس آلیاژهای آلومینیومی محکم است که آن را جایگزین دندان های طبیعی از دست رفته می کنند. این قطعه ظاهری بسیار شبیه به دندان طبیعی دارد. ایمپلنت در واقع یک نوع جراحی دهان و دندان محسوب می شود و برای پشتیبانی از انواع پروتزهای دندان مانند تاج، پل و روکش دندان از آن استفاده می شود. ایمپلنت یکی از متداول ترین و ماندگار ترین روش هایی است که امروزه بیشتر افراد برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته خود از آن استفاده می کنند. با کاشت قطعه ای به نام ایمپلنت در استخوان فک و قرارگیری در لثه دندان به جای تاج گذاری تاج دندان روی آن، این کار انجام می شود. در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با ایمپلنت دندان و مراحل و مزایای آن آشنا کنیم.

مراحل ایمپلنت دندان

برای کاشت ایمپلنت دندان باید مراحل زیر طی شود:

  • آمادگی برای کاشت دندان

ابتدا از دندان ها و مدل فک به صورت سه بعدی عکسبرداری می شود و سلامت عمومی بیمار توسط دندانپزشک تایید می شود.

  • کاشت دندان

پس از آماده سازی بیمار وارد مرحله جراحی و کاشت دندان های ایمپلنت می شود. در این قسمت جراح برای باز کردن لثه و مشاهده استخوان فک، لثه را برش می دهد.حفره ها باید داخل استخوان فک ایجاد شود تا قرار گیری قطعه ایمپلنت آماده شود. در مرحله بعد هم نوبت به رشد استخوان های فک جهت نصب دندان می رسد. در طی این پروسه، استخوان با سطح ایمپلنت دندانی رشد خواهند کرد و با یک دیگر هماهنگ می شوند. گاهی مراحل ایمپلنت دندان تا چندین ماه طول می کشد و زمان بر است. در عوض ایمپلنت همچون ریشه دندان اصلی عمل کرده و همان وظیفه را برای دندان های شما اجرا خواهد کرد.

  • قرار دادن پروتز دندان

آخرین مرحله از ایمپلنت دندان، مربوط به قرار دادن پروتز و سرتاج در جایگاه مربوطه است. زمانی که قطعه ایمپلنت در استخوان قرار داده می شود، بسته به این که شرایط جسمانی فرد چگونه است، باید طول زمان بهبود در نظر گرفته شود. بعد از طی کردن این دوره، پروتز و سر تاج روی قطعه قرار می گیرد.

مزایای ایمپلنت دندان

  • از مزایای اصلی ایمپلنت دندان این است که اگر از ان ها به خوبی مراقبت شود، می توانند تا آخر عمر باقی بمانند. برخلاف پروتزهای مصنوعی، معمولا بعد از مدت زمان مشخصی نیازی به تعویض ایمپلنت ها نیست.
  • بریج های دندانی برای حمایت، به دندان های مجاور خود متکی هستند، در حالی که ایمپلنت های دندان دیگر چنین مشکلی ندارند. چرا که قطعه ایمپلنت دندان در استخوان فک شما ذوب می شود. این موضوع می تواند از دندان های باقی مانده شما در برابر آسیب یا فشار محافظت کند.
  • مراقبت از ایمپلنت های دندانی بسیار آسان است؛ چرا که همان مراقبت های دهانی را که برای دندان های معمولی به کار می برید، می توانید برای ایمپلنت های دندانی هم انجام دهید. این امر مستلزم مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و مراجعه کردن به دندانپزشک به طور منظم است. ایمپلنت ها مانند دندان های واقعی به نظر می رسد و عمل می کنند. این دندان ها به هیچ عنوان مانند دندان مصنوعی مشکل صدای کلیک، مشکل صحبت کردن و جویدن را ندارند.
  • ایمپلنت دندانی ممکن است هزینه درمانی و زمان زیادی را طلب کند اما میزان موفقیت در این جراحی بسیار بالا است. برای بیشتر بیماران، راه حلی دائمی برای دندان های از دست رفته است. ترمیم هایی که به ایمپلنت های شما متصل می شوند ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند اما با مراقبت و نگهداری خوب از ایمپلنت ها می توان مادام العمر آن را نگه داشت.
  • ایمپلنت دندان از تحلیل استخوان در فک جلوگیری می کند. هیچ گزینه درمانی جایگزینی وجود ندارد که توده استخوانی را در فک حفظ کند. از دست دادن استخون فک می تواند بایت شما را ضعیف کند و باعث آسیب رساندن به سایر دندان های شما شود و یا باعث شود تا دچار افتادگی صورت شوید که در این صورت پیری زودرس به همراه خواهد داشت. در صورتی که ایمپلنت دندان از این موضوع جلوگیری می کند.

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

یکی از نگرانی های مشترک برای همه افرادی که می خواهند ایمپلنت دندان انجام دهند، این است که آیا این جراحی درد دارد؟ به دلیل این که در جراحی ایمپلنت، کشیدن دندان، برش لثه، سوراخ کردن استخوان فک و نیز قرار دادن پست تیتانیوم صورت می گیرد، قطعا کمی ناراحتی و درد در این جراحی طبیعی است. اما اگر این کار با برنامه ریزی کامل انجام نشود، قطعا عوارض و مشکلات و دردهای غیر معمولی پیش می آید. بنابراین کلینیک و دندانپزشکی را انتخاب کنید که از ابتدا تا انتهای کار برای شما برنامه ریزی دقیقی انجام دهد و با شما همراه باشد. در این صورت مطمئن باشید دچار درد کمتری خواهید شد.

قیمت کاشت دندان در تهران

همان طور که متوجه شدید ایمپلنت دندانی شامل سه مرحله اصلی جراحی و کاشت ایمپلنت، جوش خوردن ایمپلنت به فک و قرار دادن پروتز است. قطعا دندانپزشکی را که در شهر تهران برای این کار انتخاب می کنید، براساس مهارت و با تجربه بودن ایشان هزینه متفاوتی خواهد داشت. در صورتی که استخوان فک و غیره مناسب باشد، عمل کاشت با کمترین هزینه انجام خواهد شد. اما در صورت نیاز به بازسازی هزینه آن اضافه خواهد شد. یکی از مواردی که در قیمت کاشت دندان در تهران مطرح است، نوع ایمپلنت است. چرا که در پروتز قطعه ای که استفاده می شود، منطبق با فیکسچر است. در واقع ایمپلنت با قطعه ای که در پروتز استفاده می شود هم نوع است و باید با یک دیگر هماهنگ باشند. این موضوع خود می تواند در قیمت و هزینه کاشت ایمپلنت تاثیرگذار باشد.

ایمپلنت دندان در تهران

برای ایمپلنت در تهران مراکز معتبر و متخصصین حرفه ای مانند دکتر سجودی ، دکتر سزاوار و دکتر وحید دهقان خدمات ایمپلنت دندان در تهران را با قیمت مناسب ارائه می دهند که می توانید برای کاشت دندان ، ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت فوری دندان به این متخصصین مراجعه داشته باشید و یا حتی بصورت اینترنتی و آنلاین نوبت بگیرید .


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید