«مثل آفتاب،گردان» به بازار کتاب آمد

«مثل آفتاب، گردان» به بازار کتاب آمد


«مثل آفتاب، گردان» به بازار کتاب آمد

 

به گزارش خبرنگار نوید شاهد، کتاب «مثل آفتاب،گردان» روایت خاطراتی از رزمنده دوران دفاع مقدس، حسین‌علی دولت خواهی است که به تازگی از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

 

در بخشی از این کتاب چنین آمده است:« شب حسین مجدی و دو نفر دیگر از پادگان عبور آمدند و گفتند می‌خواهیم بریم توی جاده‌های عراق مین‌گذاری کنیم. آن موقع من هنوز تخصص مین نداشتم. یک مین ام 21 بزرگ ایرانی آورده بود. این مین‌ها حدود پانزده کیلو تی‌ان‌تی دارد و خیلی سنگین است. من و سید مهدی تقوی، عباس قنادیان و عباس لزومی آر پی جی و اسلحه برداشتیم و برای حفاظت از آنها رفتیم. جاده خاکی بود که عراقی‌ها از آن رفت و آمد می کردند. یک کلنگ هم برده بودیم. زمین را کندیم و مین را چال کردیم و برگشتیم. همین‌طور که به ‌طرف روستا می‌رفتیم ناگهان یک آیفای عراقی را دیدیم که به‌ طرف ما می‌آید و همین که به مین رسید منفجر شد. آن ‌قدر قدرت مین زیاد بود که آیفای به آن بزرگی را شش متر به بالا پرتاب کرد. ما یک پا داشتیم دو پای دیگر قرص کردیم و به‌ طرف روستا دویدیم. صدای انفجار آن‌ قدر شدید بود که بچه‌ های توی روستا هم شنیده بودند».

 

گفتنی است «مثل آفتاب،گردان» در 268 صفحه، به قلم زینب دولت خواهی، در قطع رقعی و با بهای 225 هزار تومان روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/ع



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید