مجلس شهید «مغفوری» مراسم فتوحات نظام اسلامی ملت بزرگ ایران است/خروجی دفاع مقدس، شهید سلیمانی بود که سپر بلای شیعه و انقلاب شد

مجلس شهید «مغفوری» مراسم فتوحات نظام اسلامی ملت بزرگ ایران است/خروجی دفاع مقدس، شهید سلیمانی بود که سپر بلای شیعه و انقلاب شد


دفاع مقدس، شهید سلیمانی بود که سپر بلای شیعه و انقلاب شد” src=”https://defapress.ir/files/fa/news/1403/7/20/2643637_451.jpg” alt=”مجلس شهید «مغفوری» مراسم فتوحات نظام اسلامی ملت بزرگ ایران هست/خروجی دفاع مقدس، شهید سلیمانی بود که سپر بلای شیعه و انقلاب شد” width=”306″ height=”184″ align=”left”>

به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، 

سردار «حسین معروفی» معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفین در یادواره شهید «عبدالمهدی مغفوری» اظهار داشت: برای ما سخت هست که در محضر شخصیت و عبد صالحی صحبت کنیم که از زمین تا آسمان با او فاصله داریم و در همه ابعاد از جمله گفتار و کردار الگوی عملی همه ثاراللهیان هست.

 

معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفین افزود: جلسه شهید ثارالله متعلق به همه ثارالله هست و البته با محوریت قهرمان ملت بزرگ ایران یعنی شهید حاج قاسم، وقتی مجلسی برای یک شهید ثارالله می‌گیریم مفهوم آن یاد همه شهدا هست.

 

وی ادامه داد: مجلس شهید عنوان مجلس ختم نیست بلکه مجلس شهید مغفوری مراسم فتوحات نظام اسلامی ملت بزرگ ایران هست، مراسمی که به دلیل ایثار ملت اسلامی بزرگ شده و گفتمان آن اکنون در قاره‌های مختلف باعث شده نگاه انسانیت جایگاه خود را پیدا کند.

 

معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفین عنوان کرد: در این جلسه دور هم جمع و دعوت شده‌ایم و در کنار تک‌تک شما شهدایی چون زندی، طیاری، یونس، شول، قاسم میرحسینی و… نشسته‌اند.

 

معروفی تأکید کرد: در مجلس شهید مغفوری میزبان اصلی شهید حاج قاسم ما هست، کسی که این شهید را امامزاده شهر می‌داند و به عنوان راهنما برای رسیدن به سعادت هست.

 

وی تصریح کرد: در این جلسه می‌خواهیم از شهید مغفوری ثارالله تجلیل کنیم، چراکه باعث شده ما عزیز و بزرگ شویم؛ او نظام تربیتی اهل‌بیت را به نوعی عملیاتی کرده، به طوری‌که شخصیت اهل‌بیت در نظام ولایی شده هست.

 

معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفین به دلیل نام‌گذاری رهواره به جای یادواره اشاره کرد و گفت: در رهواره باید از الگویی به عنوان یک نماد استفاده شود و خودمان را با او تطبیق دهیم همچنان که شهید مغفوری خود را با اهل‌بیت، پیامبر و امام خمینی (ره) تطبیق داد، شهید مغفوری عارفی هست که استحکام درونی دارد و به واسطه آن طهارت جسم و روح دارد؛ در سیر حیات این شهید، طهارت جسم و روح را مشاهده می‌کنید.

 

وی افزود: در بحبوحه انقلاب، در سربازی، پاسداری، سپاه کرمان، روابط عمومی لشکر و عملیات‌های متعدد شاهد طهارت جسم و روح هستیم، چه چیزی اکنون این شهید را عزیز کرده و بر سر مزار شهید خدا را قسم می دهیم که ما را عاقبت به‌خیر کند. عمل صالح را در همه عرصه‌ها از جمله سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و مردم‌داری و مردم‌نوازی و… در حیات و ممات او مشاهده می‌کنیم.

 

معروفی تصریح کرد: مثلث اعتقادی، انقلابی و مردمی در وجود این شخصیت موج می‌زند؛ در حوزه اعتقادی ایمان واقعی او و توکل، توسل، حسن‌ظن به خدا، قرآن و اهل‌بیت کاملاً دیده می‌شود و اکنون مشکل جامعه این هست که در عده‌ای حسن‌ظن به خدا، پیامبر و قرآن وجود ندارد.

 

معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفین بیان کرد: فردی که حسن‌ظن دارد خداترس هست و هیچ‌کجا نمی‌ترسد نه تنها در برابر پروردگار، حتی در تبیین نیز نمی‌ترسد و برایش این مهم هست که چه باید بگوید، چون ایمان واقعی دارد، کلامش نافذ هست.

 

وی ادامه داد: چرا شهید سلیمانی در همه‌جا، در ایران، کرمان، جنوب‌ شرق، در سُنی و شیعه کلامش نافذ هست این‌ها به دلیل ایمان واقعی هست.

 

معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفین به کلام نافذ شهید مغفوری اشاره کرد و عنوان کرد: این شهید بر قلوب حاکم بود، طهارت جسم شهید مغفوری را در رعایت حلال و حرام می‌توان دید، او مراقب بیت‌المال بود تا آن‌جا که مرحوم جعفری از او به عنوان آیت‌الله بدون عمامه یاد می‌کرد.

 

معروفی به انقلابی بودن شهید مغفوری اشاره و تأکید کرد: انقلابی بودن در شهید مغفوری رسالت‌محور بود یعنی در زمان و مکان به رسالت‌محوری توجه داشت، او در هیچ مسئولیتی تغییر نمی‌کرد و در هر مسئولیتی محاسبه‌گر نبود بلکه خود را مسئول می‌دید؛ او در هر ماه سه روز را برای خود کسر حقوق می‌زد.

 

وی افزود: شهید مغفوری در سیاسی‌کار‌ نبود اما سیاسی و جامع‌الاطراف بود، این شهید خود را هزینه انقلاب، مردم و ولایت کرد.

 

معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفین با بیان مردمی بودن شهید مغفوری ادامه داد: در خاطرات دوستان این شهید و همه کسانی که با او بودند، مردم‌داری را می‌توان دید او هر کجا بوده هنوز بر قلوب حاکم هست، این شهید چون با خدا معامله کرد، خدا هم این شهید را عزیز کرد و او را نماد، الگو و قطب‌نمای ما قرار داد.

 

معروفی تصریح کرد: خروجی مکتب و مجاهدان ثارالله و همه مجاهدان این نظام و مقاومت ملت بزرگ‌مان در طول هشت سال مقاومت با اشرار عالم، مدیریت جهادی و انقلابی بود، موشک نقطه‌زن، پهپاد و… زائده دفاع مقدس هست.

 

وی خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس حتی یک فرمانده نداریم که برای فرماندهی یک قدم حرکت کرده باشد بلکه بار مسئولیت را بر روی دوشش می‌گذاشت و این شایسته‌سالاری واقعی بود؛ با این خصوصیات در کجای جنگ شکست خوردیم؟ فرماندهان در جنگ شایسته‌سالار بودند و اکنون این شایسته‌سالاری کارساز هست و به آن نیاز داریم.

ایران در برابر همه اشرار عالم تنها بود، ۱۸۸ هزار شهید دادیم

معروفی به مظلومیت انقلاب، ولایت و شهدا اشاره کرد و گفت: سه بار تاریخ مغول را مطالعه کردم و دیدم که مردان در آن دوره بی‌غیرت بودند اما در طول هشت سال ایران در برابر همه اشرار عالم تنها بود، ۱۸۸ هزار شهید دادیم در حالی‌که ۹۰ درصد آن جوان بودند و اجازه ندادیم که دست نحس بیگانه به دامن پاک ناموس ایرانی برسد.

 

معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفین اظهار کرد: امروز شعار زن، زندگی و آزادی را دزدیدند، ما در جنگ دفاع هشت ساله جنگیدیم برای ناموس‌ مردم و همین بس هست. خروجی دفاع مقدس، شهید سلیمانی بود که سپر بلای شیعه و انقلاب شد، دشمن داعش را ایجاد کرد و اسلام، قران و پیامبر را وارونه جلوه داد و با ناموس مسلمانان چه کردند، اما شهید سلیمانی و یارانش ناموس مسلمانان را نجات دادند.

 

معروفی افزود: دشمن اساعه ادب به حضرت زینب سلام‌الله‌علیها کرد اما شهید سلیمانی به امر امامش زینبیه را مراقبت کرد.

 

وی ادامه داد: دیدید که دشمن در اربیل با دختران سفیدرود ایزدی چه کرد، به ۴۰ کیلومتری مرز ما رسیدند اما شهید سلیمانی رفت آن‌ها را هم نجات داد و از طرفی دامان ناموس ایرانی را حفظ کرد.

 

معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفین اظهار کرد: ما کوتاهی کردیم و حقیقت را نگفتیم، این موضوع را باید برای نسل جوان بیان کرد اما حقیقت این هست که دشمن در فضای مجازی و در جنگ ترکیبی ایمان، باور و قلب آن‌ها را تصرف کرده هست و یا هم‌چنان به دنبال این تصرف هست.

 

معروفی با اشاره به اینکه نتیجه این مجاهدت و مقاومت ۴۵ ساله و امامت امامین انقلاب اسلامی امروز در همه جهان مشهود هست بیان کرد: به برکت این نظام، زیبایی را در همه‌جا می‌بینیم، دشمنی که برای خود اطلس نیل تا فرات ایجاد کرد، اما امروز به دور شهرک کوچکش دیوار می‌کشد که امنیت داشته باشد اما آنجا نا امن هست.

 

وی با بیان اینکه دشمن شکست خورده در حال فرار و انتحار هست، تاکید کرد: دشمن به دنیال این هست که همه را با خود ببرد و به دنبال ائتلاف هست، جنگ امروز در غزه و جنوب لبنان جنگ با رژیم کودک‌کش قصاب نیست بلکه جنگ با همه نظام سلطه هست.

 

معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفین گفت: ۶ روز ارتش‌های بزرگ جهان عرب با اسرائیل آن زمان جنگیدند، همه اعراب شکست خوردند اما اکنون یک سال هست که یک گروه به نام حماس با تفکر امام و ولایت و با اندیشه ملت ایران در برابر همه دشمنان ایستاده و آن‌ها را زمین‌گیر کرده هست. این گروه باعث شد که جهان به‌پاخیزد.

 

معروفی ادامه داد: اکنون‌ تنها یک گروه جهان را از فراموشی نجات داد، امروز جمعیت نخبگان در اروپا و آمریکا با نگاه انسانیت از این تفکر دفاع می‌کند.

 

وی تأکید کرد: چیزی که امروز نیاز داریم، با نگاه مقام معظم رهبری و در صف‌آرایی نمازجمعه نصر انجام شد؛ این نماز جمعه را باید مباهله دوم در تاریخ اسلام دانست، امام خامنه‌ای در این نماز خطبه خواند و تحول بزرگی در ۱۰ کشور عربی ایجاد شد.

 

معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفین تصریح کرد: امام ما در این صحنه فرمودند که امروز نیازمند امت واحده هستیم و برای تشکیل این امت واحد نیاز به انقلاب اسلامی و ایران اسلامی هست؛ باید تولید وحدت کرد.

 

معروفی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی افزود: باید پایه را در ایران و با وحدت قوی کرد، با وحدت تولید قدرت کرد تا بتوان شاکله شهید سلیمانی را با بستر فراهم کرد، باید کار نیمه‌تمام شهید سلیمانی را تمام کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: آینده کاملاً روشن هست اما تاریخ معلم بشر هست و اگر امام را تنها بگذاریم دوباره کربلا تکرار می‌شود. امروز باید گذشته مقدس‌مان را به حال پیوند بزنیم و آینده را برای مردم و انقلاب اسلامی ترسیم کنیم.

 

معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفین در پایان بیان کرد: آنانی که در عاشورا غیبت کردند خود را نبخشیدند، جنگ توابین راه انداختند اما نتیجه نداشت، اثر ماجرا این هست که باید به موقع بفهمیم و بدانیم که چه باید انجام دهیم، هم‌چون شهید مغفوری و شهید سلیمانی در حجت خدا ذوب شویم و معرفت پیدا کنیم تا بتوانیم به حقیقت دین کمک کنیم.

 

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید