محور سخنان امامان جمعه شهرهای بهاباد و مهریز

محور سخنان امامان جمعه شهرهای بهاباد و مهریز



امام جمعه بهابادبا اشاره به انتخاب حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهوری منتخب از سوی مردم در ۲۸ خردادماه گذشته گفت: نخستین موضوعی که در کشورمان مورد توجه باید باشد بهره مندی از ظرفیت عظیم نیروهای ارزشمند جوان است و مقام معظم رهبری بر روی این موضوع تاکید کردند.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: دولت انقلابی آقای رئیسی می تواند پرچم دار بسط نظریه نظام انقلابی باشد تا زمینه را برای ترویج نگاه انقلابی، روحیه انقلابی و عمل جهادی فراهم کند و در راستای دولت مردمی برای ایران قوی  و دولت تراز انقلاب اسلامی را تشکیل دهد.

خطیب جمعه بهاباد ادامه داد : دولت مردمی می تواند در مسیر فعال شدن اقتصاد مردمی و واگذاری درست زنجیره‌های گوناگون اقتصاد به مردم در مسیر تکیه بر توان داخلی تلاش کند تا شاهد تحولی در ابعاد اقتصادی کشور بود .

وی افزود: تشکیل کابینه کارآمد، کاربلد، بانشاط، جوانگرا، فسادستیز، دشمن‌ستیز، مردمدار، با شایسته‌سالاری انقلابی از ویژگی های انتخاب اعضای دولت سیزدهم باشد .

رییس شورای فرهنگ عمومی بهاباد گفت: دولت بر صرفه جویی در مصرف برق تاکید دارد، تا جایکه می توانیم در ساعات اوج مصرف، در استفاده از وسایل برقی صرفه جویی کنیم تا دچار خاموشی های کمتری شویم  .

وی از شهروندان بهابادی خواست در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند تا با مشکل قطعی برق در این روزهای گرمای طاقت فرسای تابستان مواجه نشویم .

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی یزد قراردارد.

مهریز

 همچنین امام‌جمعه مهریز با اشاره به اینکه اساسی‌ترین نیاز و مطالبه مردم از دولت سیزدهم تولید، اشتغال و مسکن و ازدواج جوانان است ، گفت: باید برای رفع مشکلات اقتصادی ، معیشتی و رونق تولید اقدام جدی از سوی  دولت آینده صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز شهرستان به اهمیت تولید و اشتغال برای تشوق جوانان به ازدواج اشاره کرد و افزود: رییس‌جمهوری منتخب با همکاری مجلس انقلابی برای برون‌رفت از معضلات اقتصادی ،جهش تولید و اشتغال جوانان باید وارد  کار و فعالیت مضاعف شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی سد راه ازدواج جوانان، نداشتن مسکن و افزایش نرخ اجاره بها و رهن منزل است ، ادامه داد: باید دولت و مسوولان برای رفع مشکل مردم اقدام  جدی بکنند.

امام‌جمعه مهریز خاطرنشان کرد: وجود واسطه‌ ها و دلالان سبب افزایش قیمت زمین و مسکن است و برای جوانان و اقشار ضعیف جامعه مشکل ایجاد کرد، دولت آقای رئیسی برای رفع مشکل  آن را در اولویت کارهای خود قرار دهد.

محی‌الدینی تصریح کرد: اگر مشکل تولید، اشتغال و موضوع مسکن جوانان رفع شود ،شاهد افزایش ازدواج خواهیم بود هرچند ترویج راحت این امر مقدس به فرهنگ‌سازی نیاز دارد.

وی به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی از سوی مردم به خصوص بانوان اشاره کرد و علت وجود برخی بدحجابی‌ها را ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ذکر کرد.

خطیب جمعه مهریز گفت: هم‌اکنون امور فرهنگی در جامعه دارای متولیان زیادی است ، انتظار می‌رود همه با برنامه‌ریزی در عمل و نه در شعار به فکر رفع تهدید نرم و بی‌توجهی به حجاب باشند.

محی‌الدینی تصریح کرد: اگر همه نهادها و متولیان فرهنگی در عمل به وظایف قانونی، ملی و اخلاقی خود عمل کنند بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی رفع می‌شود.

مرکز شهرستان  ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد .

    



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید