مراسم تکریم از مادران و همسران شهدا در ارومیه برگزار شد

مراسم تکریم از مادران و همسران شهدا در ارومیه برگزار شد


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین (ع) امروز (پنجشنبه) مراسم گرامیداشت مادران و همسران شهدا با مشارکت کانون های خدمت رضوی استان، کانون تخصصی ایثار و شهادت و معاونت نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس آذربایجان‌ غربی در ارومیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام «اکبر نوروزنژاد» مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان‌غربی در این مراسم با اشاره به ارزش و اهمیت جهاد در راه خدا اظهار داشت: هرکسی توفیق جهاد در راه خدا را ندارد و منظور از جهاد تنها بعد نظامی آن نیست چراکه انسان با اموال و احسان نیز می تواند در راه خدا جهاد کند.

وی گفت: لذا جهاد در راه خدا ابعاد گوناگون دارد بطوریکه روایت است اگر کسی نمی تواند در راه شمشیر بزند می تواند با زبان خود جهاد کند و اگر این نیز مقدر نیست می تواند با قلب خود این تکلبف را ادا کند.

حجت الاسلام نوروزنژاد افزود: بنابراین امروز وظیفه همه است تا در راه خدا جهاد کنیم ولو به هر اندازه که در توان داشته باشیم.

وی بیان داشت: امروز باید در حوزه جهاد تبیین بیشتر تلاش کنیم و بصیرت دهی دراین حوزه را گسترش دهیم همانگونه که حضرت زهرا (س) با جانفشانی و تبیین در مسیر ولایت قدم برداشتند.

وی حضرت زینب را نیز قهرمان جنگ نرم حماسه کربلا عنوان کرد و اظهار داشت: اگر رشادت و بصیرت و تبیین این بانوی بزرگوار اسلام نبود امروز از حقایق واقعه کربلا نیز سخنی درمیان نبود.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بنابراین مادران و خواهران و دختران شهدا وظیفه دارند از مکتب شهدا دفاع کنند.

حجت الاسلام «میرزایی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی نیز طی سخنانی به ویژگی ها و فضایل حضرت ام البنین(س) اشاره کرد و گفت: سیره این بانوی بزرگوار بهترین الگو برای مادران و همسران شهدا است.

وی افزود: ایثار اوج قله کمال و تعالی انسان است، بنابراین انسان برای رسیدن به این قله باید برای رضای خدا و در راه او قدم بر دارد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید