مراکز فرهنگی دفاع مقدس پایگاه‌های «جهاد تبیین» هستند


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در جلسه با فرماندهان سپاه نواحی استان که با حضور سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا و حجت الاسلام «محمد اسماعیل زارعی کیاپی» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان در ستاد سپاه استان با گرامی‌داشت یاد شهدا و گرامی داشت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: موضوع دفاع مقدس به عنوان قله ارزش‌های انقلاب اسلامی و قله حماسه و ایثار و مقاومت ملت ایران به گونه‌ای هست که همه ارزش‌های انقلاب با ارزش‌های دوران دفاع مقدس پیوند خورده هست. 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس هویت و شناسنامه ماست، ادامه داد: امروز اگر بناست ارزش‌های دوران دفاع مقدس زنده بماند و به نسل‌های آینده منتقل شود باید سپاه در وسط میدان باشد تا از کیان انقلاب و اسلام دفاع کند.

این مسئول با تاکید بر زنده نگه داشتن سیره شهدا در جامعه تصریح کرد: مناسبت‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فرصت و ابزار مهم برای حفظ و نگهداری و انسجام بسیج مردمی محسوب می‌شود. 

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران بیان کرد: هفته دفاع مقدس یک فرصت ارزشمندی برای فعال شدن مجموعه بسیج و بسیجیان هست.

سرهنگ سلامی با بیان ابنکه فرماندهان سپاه نواحی دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان هستند، تأکید کرد: باید در طول سال این شورا فعال باشد و حفظ و انسجام و شور و حماسه ایجاد کند. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران افزود: هر شهرستان که برنامه‌ریزی بیشتری داشته باشد ثمراتش در این حوزه بیشتر خواهد بود. به هر نسبتی که ارزش‌های انقلاب اسلامی در شهرستان‌ها زنده‌تر باشد آسیب‌های اجتماعی کمرنگ‌تر می‌شوند و اثر تهاجم فرهنگی دشمن نیز کمرنگ‌تر هست.

این مسئول با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در همین جلسات و با همین برنامه‌ریزی‌ها محقق می‌شود، گفت: انتظار داریم در هفته دفاع مقدس فرماندهان سپاه نواحی همه ظرفیت‌های شهرستان را به عنوان دفاع مقدس پای کار بیاورند و با محوریت دومین اجلاسیه شهدای مازندران تمرکز و برنامه‌ریزی‌ها صورت بگیرد. 

وی با تاکید بر تشکیل جلسات ستاد بزرگداشت دفاع مقدس و مقاومت تصریح کرد: با پای کار آوردن دستگاه‌ها، تشکل‌ها، نهاد‌ها و جوانان کار‌های ابتکاری در حوزه‌های مختلف از جمله فضای مجازی، فرهنگی، ادبی، هنری و… انجام شود.

این مسئول با تاکید بر گسترش محافل روایتگری دفاع مقدس گفت: این برنامه با محوریت مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها باعث افزایش روحیه مجاهدت می‌شود.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه باید سیره شهدا و ارزش‌ها را در محافل روایتگری دفاع مقدس به جوانان منتقل کنیم، خاطرنشان کرد: همچنین محافل تجلیل و تکریم از پیشکسوتان جهاد مقاومت مورد تأکید بوده و امسال تجلیل از ۶۰ هزار پیشکسوت را در دستور کار داریم.

این مسئول با بیان اینکه جمع آوری خاطرات رزمندگان دفاع مقدس میراث گرانبها برای تاریخ و گنجینه بزرگ هست که در تاریخ انقلاب اسلامی خواهد ماند، افزوذ: اسناد دفاع مقدس و افتخارات شهرستانی در مقابله با دشمن و حوادث خاص دیگر باید تبدیل به آثار فرهنگی و ادبی و هنری شود که در تاریخ این استان باقی بماند. 

وی در خصوص شهدای گمنام استان نیز توضیحاتی داد و با بیان اینکه بیش از ۱۳۰ یادمان شهید گمنام در استان داریم و باید از این فرصت ارزشمند خوب استفاده کنیم، تصریح کرد: در بعضی از شهرستان‌ها مراکز فرهنگی در جوار یادمان شهید گمنام ایجاد شده هست که مرکز برنامه‌های فرهنگی آن شهرستان هست و باید این اماکن پایگاه جهاد تبیین باشند.

این مسئول با بیان اینکه برخی از یادمان‌های شهدا در غربت هستند و ۴۰ یادمان نیمه کاره در استان داریم خواهان توجه ویژه به این یادمانها شد و گفت: باید تلاش کنیم در آستانه کنگره شهدای مازندران این ۴۰ یادمان نیز سر و سامان بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید