مردمی بودن وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها است

مردمی بودن وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها است


به گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی و رئیس پژوهشکده مطالعات انقلاب اسلامی در برنامه طلوع فجر «رادیو انقلاب» اظهار داشت: در آستانه ورود به چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، انقلاب اسلامی ایران از هر زاویه‌ای نگاه شود درخشندگی‌های زیادی می‌توان ترسیم کرد.

وی افزود: در بحث انقلاب‌ها همواره مبحث مقایسه انقلاب‌های بزرگ با هم وجود دارد، قرن بیستم قرن مهمی بود به دلیل تجربیاتی که در جامعه بشری به وجود می‌آمد و جنگ‌هایی که شکل گرفت یک روحیه استقلال‌طلبی که در مناطق مختلف جهان در حال شکل‌گیری بود.

اسماعیلی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با تمام وجود به مردم و اراده آن‌ها گره خورده بود و منشا انقلاب اسلامی حضور مردم است و پیروزی آن مدیون حضور تمام مردم است و به حضور تمام مردم گره خورده است که یکی از تمایز‌های انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها است.

معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی بیان کرد: سایر انقلاب‌ها بین سران قدرت‌ها می‌چرخید و مردم نقشی در آن نداشتند در حالی که هیچ انقلابی را رقیب انقلاب اسلامی در بعد مردمی بودن نداریم.

وی تصریح کرد: با همه توطئه‌ها و مشکلات موجود تنها امری که سبب سرپا ماندن و موفقیت انقلاب اسلامی شده است همین عامل مردمی بودن است. انقلاب اسلامی یک تمایز ذاتی و بنیادی دارد با نظم موجودی که با نظام بین‌المللی بنیان‌گذاری کرده است و یک ذات عدالت‌خواهانه و کمک به محرومین و مستضعفین است.

انتهای پیام/ 112



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید