مردم همیشه حافظ آرمان‌های شهدا هستند


مردم همیشه حافظ آرمان‌های شهدا هستندبه گزارش مجاهدت از گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «حسین محمدشفیعی» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین شب گذشته (یکشنبه) در یادواره شهدای خلبان استان قزوین که با حضور جمعی از مسوولان در امامزاده حسین (ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: مردم شهیدپرور قزوین همیشه در حفظ و حراست از آرمان‌های شهدا در میدان هستند و همواره با حضور باشکوه خود در یادواره‌های شهدا، ارادت‌شان را نسبت به شهدا نشان داده و می‌دهند.

وی گفت: برگزاری یادواره‌ها بهترین فرصت برای نگه داشتن یاد و نام شهدا است که باید از این فرصت ارزشمند به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

امیر شفیعی ادامه داد: ما در برابر خون شهدا رسالتی بر دوش داریم و برگزاری یادواره بهانه‌ای است تا یادآوری کنیم که رسالت و مسوولیت ما در برابر شهدا چیست.

این فرمانده نظامی تاکید کرد: سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی همه زندگی مادی و معنوی خود را فدای انقلاب اسلامی کرد و از آسایش و آرامش خود و خانواده‌اش و همچنین مقام و قدرت گذشت تا این انقلاب بماند.

وی با اشاره به سرلشکر خلبان شهید حسین لشگری ادامه داد: این شهید بزرگوار ۱۸ سال اسیر بوده که ۱۰ سال آن در زندان انفرادی بوده، وقتی ایشان به وطن بازگشت، اقتدار یک نظامی را به رخ جهانیان کشاند.

امیر شفیعی افزود: شهید لشگری در زندان موفق شد قرآن‌کریم را حفظ و ۲۶ سال نماز قضا ادا کند در حالی که نمازی بدهکار نبود، این تقوا فقط با توسل به خداوند متعال به اهل‌بیت (ع) محقق می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و شناساندن سیره شهیدان بابایی و لشگری و شهدای خلبان قزوین به آحاد جامعه از مهمترین اهداف برگزاری این مراسم است.

سمیه اسمعیلی افزود: مردم استان قزوین در طول دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس خدمات ارزشمندی را ارائه کرده‌اند که تقدیم ۹ شهید خلبان از جمله آن‌ها است.

مزار جدید شهید عباس بابایی رونمایی شد

در ادامه این مراسم مزار جدید سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی با حضور مسوولان لشکری و کشوری و استانی، کارکنان نیرو‌های مسلح و مردم شهیدپرور رونمایی شد.

مزار جدید این شهید بزرگوار به دلیل روشن کردن شمع توسط شهروندان دچار آسیب شده بود که به همت مسوولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، مرمت و ساماندهی شد.

انتهای پیام/ 112

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید