مروری بر زندگی شهید «سعید نخبه زعم»

مروری بر زندگی شهید «سعید نخبه زعم»


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، «سعید نخبه زعیم» در روز 21 آذر‌ سال 1347 مصادف با روز 21 ماه مبارک رمضان هنگام اذان صبح در هشتگرد  به دنیا آمد.

وی تحصیلات ابتدایی را در سال 1353 در مدرسه انوری هشتگرد آغاز کرد و در سال 1362 دوره راهنمایی خود را در مدرسه شهید زارعی به پایان رساند و از آنجایی که علاقه‌مند به کسب معارف و علوم اسلامی بود وارد حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) هشتگرد شد و در محضر اساتیدی مانند حجت‌الاسلام صبایی به کسب علوم اسلامی پرداخت.

‌سعید تشنه معارف بود و برای کسب هر چه بیشتر و بهتر علوم راهی حوزه علمیه قائم چیذر تهران شد و تا هنگام شهادت در آنجا بود.

وی حافظ قرآن بود و در کنار امور دینی و مذهبی ورزش را هم در رشته کونگ فو در سطح حرفه‌ای ادامه داد به گونه‌ای که در سطح شهرستان در این رشته سرآمد بود. وی به نماز بسیار اهمیت می‌داد، فردی متدین و با ایمان بود.

در زمینه فعالیت‌های سیاسی و مذهبی در جبهه و در پشت جبهه بسیار فعال بود. همیشه در تظاهرات‌ها و سخنرانی‌های نماز جمعه جزو نفرات پیشرو بود و دیگران را نیز تشویق و ترغیب می‌کرد.

وی در جبهه چند مورد سخنرانی کرده بود که یک مورد در اهواز بوده ‌و رزمندگان شهرستان ساوجبلاغ هم در آنجا حضور داشتند اما تا پایان سخنرانی نمی دانستند که سخنران کیست به گونه‌ای که یکی از افراد حاضر (پورمهران معلم سعید) گفته بود این سخنران در آینده جای بهترین شخصیت‌های مملکت را خواهد گرفت و بعد از اتمام سخنرانی متوجه می شود که این شخص سعید است‌.

وصیت کلی شهید سفارش به تقوا، خواندن نماز، دفاع و پشتیبانی از ولایت فقیه و دفاع از ارزش‌های دین بود و همیشه برای رهبر و پیروزی حق بر باطل دعا می‌کرد و این مطالب را در اکثر نامه‌های سعید می‌توان دید.

ویژگی هایی که به ابزارهای او در انتقال نکات ظریف اخلاقی و تعالیم بایسته دین، بدل شده بودند؛اخلاق ایشان چه در منزل چه خارج از منزل به گونه‌ای بود که نه تنها باعث رنجش و ناراحتی کسی نمی شد بلکه دیگران را به خود جذب می کرد همه او را دوست داشتند بسیار با محبت، صمیمی و خونگرم بود و هرگز در هیچ شرایطی دروغ نمی‌گفت.

سعید نخبه زعم در تاریخ 1365/10/20 در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه تیر دشمن بعثی به قلب پاکش اصابت کرد و به آرزویش که همانا شهادت در راه خدا بود رسید.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید