مروری بر زندگی شهید «نجیب‌الله مرادی»

مروری بر زندگی «نجیب الله مرادی» شهید مدافع حرم زینبی //سلام// لطفا عکس باکیفیت بارگذاری کنید//


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «نجیب الله مرادی» یکی از شهدای جوان مدافع حرم شیراز است که در سال 1375 در شهر میدان ولایت وردک افغانستان به دنیا آمد و در 17 سالگی با پیوستن به لشکر فاطمیون جهت دفاع از حرم زینبی (س) عازم سوریه شد و در اولین روزهای تیر 1393 به درجه رفیع شهادت نائل شد.

نجیب‌الله در شهر میدان مرکز ولایت وردک افغانستان در خانواده‌ای متدین بعد از دو فرزند دیگر خانواده به دنیا آمد و در دامان مادری پاک و متعبد و پدری با تقوا که نانوا بود پرورش یافت.

تحصیلات خود تا سوم ابتدایی را در افغانستان گذراند و سال 1390 به ایران مهاجرت کرد و در محله سعدی شیراز ساکن شد و به سبب مهارتش در کار ساختمانی مشغول نماکاری ساختمان شد.

با آغاز درگیری‌ها در سوریه  و جولان تکفیری‌ها و تروریست‌ها در این کشور، عزم خود را جزم کرد که برای دفاع از حرم بی‌بی  زینب (س) راهی جبهه‌های نبرد شود؛ یک ماه در تهران آموزش دید و خرداد 1393 عازم سوریه شد و اوایل تیرماه نیز به شهادت رسید.

‌پیکر پاک شهید مرادی پس از اقامه نماز در حرم حضرت سید علاالدین حسین(ع) توسط تولیت آستان مقدس حضرت احمد ابن موسی(ع)، شاهچراغ، با ذکر یاحسین در این حرم طواف داده شد و ششم تیر ‌سال 1393 در گلزار شهدای شیراز به خاک سپرده شد.

انتهای متن/ س

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید