مرکز لرستان‌شناسی، در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی گام برخواهد داشت

مرکز لرستان‌شناسی، در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی گام برخواهد داشت


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از  خرم آباد، «علی نظری» سرپرست دانشگاه لرستان امروز (سه‌شنبه)،  در نخستین نشست رسمی مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان که با حضور سردار «مرتضی کشکولی» فرمانده سپاه لرستان، «علی نوری»، رئیس مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان، «محمد رضا جلیلیان» رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان، «علی خسروی» مسئول بسیج فرهنگیان و مسئول دانشنامه دفاع مقدس لرستان و جمعی از اساتید و پژوهشگران لرستانی در سالن جلسات شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار داشت: مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی و اعتلای لرستان، گام برخواهد داشت.

نظری افزود: مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان، پژوهش‌های کاربردی و دانش‌بنیان برای اعتلای هرچه بیشتر استان لرستان انجام خواهد داد.

وی گفت: مرکز لرستان‌شناسی باید کمک کند نقش دانشگاه لرستان در کاستن از نظام مسائل استان، افزایش یابد.

سرپرست دانشگاه لرستان افزود: مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان، از همه ظرفیت‌های نخبگانی برای خدمت به استان لرستان با انجام کارهای علمی و روش‌مند، استفاده خواهد کرد.

محمدرضا حسنی‌جلیلیان، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان در این نشست گفت: ایجاد مرکز لرستان‌شناسی در هیئت امنای دانشگاه لرستان مصوب شد اما مدت‌ها راکد بود تا اینکه با همت دکتر نظری برای فعال‌سازی این مرکز اقدام شد.

حسنی‌جلیلیان توضیح داد: مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی و دانشگاه تمدن‌ساز است و به بخش‌های مختلف فرهنگ، تاریخ و تمدن استان لرستان می‌پردازد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری در راستای تقویت فعالیت مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان با برخی ادارات، تصریح کرد: در زمینه نگارش پایان نامه هایی کارشناسی ارشد رشته ادبیات پایداری با موضوع فرماندهان لرستانی در دوران دفاع مقدس نیز تفاهم نامه ای بین دانشگاه لرستان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان منعقد شده است.

در ادامه علی خسروی مسئول بسیج فرهنگیان و مسئول دانشنامه دفاع مقدس لرستان، اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس جزیی از تاریخ پر افتخار  جمهوری اسلامی ایران است که در پژوهش های تاریخی، فرهنگی و …، باید مورد توجه محقیقین قرار بگیرد.

وی با اشاره به نقش موثر لرستان در دفاع مقدس گفت: در مرکز لرستان شناسی بایستی به شهدا و رزمندگان و مسائل مرتبط با دفاع مقدس لرستان توجه ویژه ای بشود.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید