مسابقات بین‌المللی نظامی ۱۴۰۰ عرصه پاسخ‌گویی به تهدیدات روز است



به گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از مشرق، امیر سرتیپ علیرضا شیخ روز شنبه در نشست تشریح مسابقات بین المللی نظامی ۱۴۰۰ ( روسیه ۲۰۲۱) افزود: روسیه در سال ۱۳۹۵ تصمیم گرفت مسابقاتی در منطقه تحت عنوان مسابقات نظامی ارتش های جهان برگزار کند و این مسابقات در رشته‌های مختلفی با رویکرد ترکیب تکنیک و تاکتیک و به‌کارگیری آخرین دستاوردهای دفاعی متناسب با تهدیدات منطقه‌ای و محیطی پایه ریزی شد.

وی اضافه کرد: این اقدام ابتکاری بود که در حوزه بکارگیری تاکتیک‌های نظامی در عرصه‌های تهدید جدید می‌تواند کارساز باشد و به اشتراک گذاشتن دانش کشورهای همسایه و هم‌پیمان کمک کند.

ببینید:

عکس/ تمرینات تیم‌های ارتش در رشته اربابان سلاح در اصفهان

معاون تربیت وآموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از نخستین دوره تشکیل مسابقات استقبال کرد و برابر سیاست‌های ابلاغیرهبر معظم انقلاب و ستاد کل نیروهای مسلح و تدابیر اتخاذ شده از سوی سامانه فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران مسابقات نظامی با ظرفیت بالایی با ۱۷ تیم در سال ۹۵ شروع شد.

سرتیپ شیخ اضافه کرد: این مسابقات در سال ۹۶ به همین صورت  ادامه پیدا کرد و جمهوری اسلامی ایران در سالهای ۹۷ و ۹۸ به همین صورت تیمهای خود را اعزام کرد. در سال ۹۹ به خاطر شرایط کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده تعداد تیم‌های ما کمتر شد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰، بنا شد ۱۳ تیم از نیروهای مسلح که می‌توانند بر روی سکو بروند، در این مسابقات شرکت کنند که سپاه پاسداران با ۴ تیم، نیروی انتظامی با ۳ تیم و ارتش جمهوری اسلامی با ۶ تیم وارد مسابقات شد که سه تیم میزبان است و ۳ تیم را به کشورهای مختلف نیرو اعزام کرده است.

سرتیپ شیخ گفت: این مسابقات در چهار حوزه دریایی، هوایی، زمینی و پدافند هوایی در ۱۵ کشور در سطح دنیا برگزار می‌شود که جمهوری اسلامی یکی از کشورهای میزبان است و سه رشته را با حدود ۳۹۰ نفر میزبانی می‌کند.

معاون تربیت و آموزش ارتش ادامه داد: هدف این مسابقات با ترکیب هنرمندانه دانش و تخصص و مهارت در عرصه‌های تکنیکی‌ و تاکتیکی نیروهای مسلح در برابر مسائل دفاعی روز با اشتراک بین کشورهای دیگر است  که بتوانیم سطح  امکانات و توانمندی‌های خود را در مسائل دفاعی محک بزنیم و مشخص کنیم.

وی یادآور شد: در طول چهار سال گذشته در مسابقات شرکت کردیم بسیاری از روش‌ها و زیر ساخت‌های آموزشی را تغییر دادیم. چون این مسابقات عرصه پاسخگویی تکنیک‌ها و تاکتیکها به تهدیدات روز و متناسب با تسلیحات و تجهیزات موجود است. لذا برای این که با بقیه کشورها در یک سطح قرار بگیریم و داشته‌ها و مهارتها و دانش تخصصی  خود را در این آوردگاه به نمایش و رقابت بگذاریم و به چالش بکشیم این مسابقات برای ما بسیار حائز اهمیت است.

منبع: ایرنا



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید