مساجد محلات کانون تحول قرار گیرد

مساجد محلات کانون تحول قرار گیرد


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «محمد میرزایی» راهیار منطقه غرب سازمان تبلیغات اسلامی کشور در نشست توجیهی مهرواره محله همدل و عملیات محرم که در سازمان تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: مفسران در تفسیر آیه قرآنی «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» صفت وحدت و اجتماع مسلمانان را به خوبی استنباط کرده و اینکه قرآن تنها برای فرد نازل نشده بلکه قرآن برای جمع کثیری از انسان‌ها نازل شده و زمانی اسلام ناب محمدی(ص) در جامعه اسلامی پیاده می‌شود که مسلمانان اجتماع کنند.

وی افزود: این آیه بیانگر آنست که تفرقه و عدالت میان انسان‌ها عامل نابودی و اتحاد و وحدت عامل پیروزی مسلمانان است.

راهیار منطقه غرب سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه از صدر اسلام تاکنون مسجد محل و قرارگاه تحول اسلام بوده است، تصریح کرد: در این راستا مهرواره محله همدل باید در محلات مسجد تشکیل شود.

وی با تأکید بر اینکه گره‌گشایی مشکلات محلات با همدلی مردم محلات امکان‌پذیر است، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری حل مسائل محلات نیازمند روایتگری همدلی، نشرخوبی‌ها و مهربانی‌هاست.

به گفته میرزایی، در مسیر تشکیل جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی باید باگذشت، بخشش و مهربانی مردم را هدایت کرد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که ما خوبی‌ها و داشته‌های خود را بخوبی روایت نکرده‌ایم، اذعان کرد: امروز دشمن با روش خاص خود به روایتگری می پردازد.

راهیار منطقه غرب کشور یکی از راهکارهای مقابله با امپراتوری رسانه‌ای غرب را روایت همدلی و نشر خوبی‌ها و مهربانی دانست و اظهار کرد: این کار باید ابتدا در مسجد محلات آغاز شود.

وی دستگیری از نیازمندان و گره‌گشایی در مشکلات اقتصادی افراد آسیب پذیر جامعه در محلات را نمونه‌ای از نشر خوبی‌ها توصیف کرد و یادآور شد: در مسیر نشر خوبی‌ها امید و ایمان باید در دل آحاد جامعه تقویت شود. انتشار اخبار خوب و امید آفرینی به ایجاد امیدواری اجتماعی در جامعه کمک می‌کند.

میرزایی با اشاره به اینکه مردم باید در برنامه فرهنگی مشارکت داشته باشند، تأکید کرد: تقویت فرهنگ ساکنان محلات در شهرهای استان ضروری است.

راهیار منطقه غرب سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه در راستای ایجاد تحول اجتماعی و فرهنگی در محلات باید مساجد محلات کانون تحول قرار گیرد، ابراز داشت: امام جماعت شایسته مسجد باید مدیر و محور محلات قرار گیرند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید