مساجد محور و خاستگاه جریان سازی اربعین حسینی هستند

مساجد محور و خاستگاه جریان سازی اربعین حسینی هستند


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم شکری» دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان البرز با اشاره به اهمیت کارفرهنگی و آموزشی در جریان سازی فرهنگ ایثار و شهادت، اظهارداشت: فرهنگ ایثار و شهادت همواره اثرگذاری خود را در سطح جامعه با محوریت مساجد به همراه داشته است.

دبیرکمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان البرز افزود: ایفای نقش‌های اساسی همانند نقش تبلیغی، آموزشی و فرهنگی با همت فعالان عرصه مسجد شکل، هویت و رسالت خود را مبتنی بر فرهنگ ایثار و شهادت قرار داده است.

وی ادامه داد: اربعین حسینی از جمله برنامه‌های شاخص فرهنگی است که در طول چندساله گذشته به صورت ویژه در امر جریان سازی و رشد باور‌های ایمانی و معنوی اثرگذار بوده است.

این مسئول عنوان کرد: رویداد اربعین حسینی در سال جاری با توجه به شهادت آیت الله رئیسی و یاران وفادارش در قالب برنامه‌های تبیینی و محوری با هدف عملکرد رئیس جمهور شهید در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب اسلامی برنامه ریزی می‌شود.

شکری تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با همراهی و هم اندیشی پایگاه‌های بسیج همچنین هدایت و مدیریت ائمه مساجد در رشد، جریان سازی و تداوم فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت دارند.

دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی استان البرز خاطرنشان کرد: ادامه و استمرار فعالیت‌های حوزه ایثار و شهادت در مساجد با بهره مندی از برکت اربعین حسینی و در قالب برپایی موکب‌های خدمت رسانی، آیین‌های سخنرانی، مجالس وعظ و مرثیه، نمایشگاه‌های تبیینی برپا می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید