مطالب کتب درسی باید برای دانش‌آموز جذابیت داشته باشد

مطالب کتب درسی باید برای دانش‌آموز جذابیت داشته باشد


به گزارش مجاهدت از گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حسین حق‌وردی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره ضرورت تغییر محتوای کتب درسی با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: این موضوع راهکار درازمدت می‌طلبد، چراکه کارشناسان نظرشان این بود که حجم کتاب‌های درسی زیاد است و هم خیلی از مطالبی که در برخی از کتاب‌های درسی وجود دارد به درد امروز دانش آموزان نمی‌خورد و مشکلی از مشکلات روز جامعه را برای آن‌ها و آینده شان برطرف نمی‌کند.

نماینده مجلس گفت: به قول امروزی‌ها مطالب کتب درسی کاربردی و روزآمد نیست، اما قطعا راهبرد درازمدتی می‌طلبد و این تغییر باید به تدریج صورت گیرد.  

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه حجم کتب درسی در بعضی از کتاب‌ها نیز باید کمتر شود، گفت: همچنین مطالب کتاب‌ها باید به گونه‌ای باشد که دانش آموز با طیب خاطر به سمت آن‌ها برود و علاقه داشته باشد.

حق وردی خاطرنشان کرد: مطالب کتب درسی باید اقناعی باشد، مخصوصا با تغییراتی که بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در شیوه برگزاری کنکور اعمال می‌شود و معدل دبیرستان خیلی تعیین کننده می‌شود، قطعا کتاب‌ها باید از حافظه محوری به سمت تعمیق یادگیری حرکت کند یعنی مطالب کتاب‌ها طوری باشد که برای دانش آموز جذاب بوده و آن‌ها را به سمت یادگیری عمقی بکشاند.

وی با تاکید بر اینکه این‌ها مواردی است که حتما باید به آن‌ها توجه شود، یادآور شد: جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش و مسئولان این وزارتخانه برای بررسی مسائل آموزش و پرورش داشتیم که بحث تغییر محتوای کتاب‌های درسی نیز مطرح و اعلام شد که راهبرد درازمدتی در این رابطه شروع شده و این موضوع که باید در درازمدت و به تدریج این اتفاق بیفتد مورد تاکید قرار گرفت.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید