مظلومیت شهید همت از زبان شهید سلیمانی+ فیلم و عکس

مظلومیت شهید همت از زبان شهید سلیمانی+ فیلم و عکس


به گزارش مجاهدت از خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید «همت» روز ۱۲ فروردین ۱۳۳۴ در شهرضا به دنیا آمد و روز ۱۷ اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر به شهادت رسید. در ادامه فیلم‌ها و تصاویری از این شهید والامقام منتشر شده است.

ما چون حسین (ع) وارد شدیم و چون حسین (ع) هم باید به شهادت برسیم

در این فیلم، شهید قاسم سلیمانی درمورد نحوه شهادت حاج همت گفت: «واقعا هرگاه در ذهنم مطلبی از همت می‌آید، دل من مملو از غصه می‌شود. وی فرمانده لشکر پایتخت بود. رزمندگان لشکر او در عملیات خیبر آنقدر شهید و مجروح شدند که تعداد به حد یک گردان رسید. گردان را از طلائیه به جزیره مجنون جنوبی منتقل کرد، تبدیل به دسته به‌علاوه یعنی قریب به ۴۰ نفر شد و همت با دسته ماند.

در بخشی از این فیلم، شهید همت در توصیه‌ای به همرزمان خود مبنی بر «جهاد فی سبیل‌الله» گفت: «ما چاره‌ای نداریم که در راه خدا بجنگیم. فی سبیل الله. نه به‌خاطر پول، ثروت، زن و بچه، شهوت، هوای نفس، مکنت، قدرت، جاه و مقام و ریاست. هیچی…

ما فقط باید در راه خدا بجنگیم و مایه بگذاریم. به قول امام عزیز، ما، چون حسین (ع) وارد شدیم و، چون حسین (ع) هم باید به شهادت برسیم.»

بر ترک موتور نه یک بنز ضدگلوله و در یک فضای ویژه. همت در ترک یک موتور به‌صورت ناشناس در ضلع وسطی جزیره جنوبی شهید شد و بیش از دو ساعت کسی نمی‌دانست فردی که بر زمین افتاده، همت است.

طاقت و امتحان، این است. اینگونه می‌شود که او امروز بر جان‌ها حکومت می‌کند.»

فیلم کامل این سخنان را در زیر ببینید:

کد ویدیو

«همت» به‌سمت خدا در حرکت بود

حاج قاسم در مورد شهید همت گفت: «مظلومیت افرادی مانند همت در اینجا بود. همت ما را نگاه کرد و به من گفت: فلانی، می‌توانی یک دسته نیرو به من قرض بدهی؟ من قبول کردم. حاجی روی موتور، ترک شهید میرافضلی نشست و انگار دیگر نه به‌سمت خط که به‌سمت خدا می‌رفت.»

فیلم کامل این سخنان را در زیر ببینید:

کد ویدیو

گزیده‌ای از تصاویر شهید همت را در زیر مشاهده کنید:

انتهای پیام/ 118

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید