معرفی پژو ۲۰۶ سقف شیشه‌ای ( پانوراما) / بررسی قیمت پژو 206 در بازار

معرفی پژو ۲۰۶ سقف شیشه‌ای ( پانوراما) / بررسی قیمت پژو 206 در بازار


خودروی پژو ۲۰۶ یکی از انواع خودروی تولید داخل است که با گذشت چند سال از تولید آن همچنان در صدر فروش محصولات شرکت ایران خودرو قرار دارد. این اتومبیل با توجه به امکانات و تجهیزاتی که دارد در انواع مختلف به صورت شماره‌گذاری تیپ تولید و به بازار خودرو عرضه می‌شود. پژو ۲۰۶ سقف شیشه‌ای از جدیدترین محصولات این کمپانی است که یکی از نوبرانه‌های ایران خودرو به حساب می‌آید.

بررسی مشخصات پژو ۲۰۶ سقف شیشه‌ای

کمپانی ایران خودرو با ایجاد تفاوت‌هایی در دو نوع پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۳ خود و همچنین ترکیب نمودن مشخصات فنی و آپشن‌های هر دوی آن‌ها با یکدیگر موفق شده تا محصول جدیدی را با نام پژو ۲۰۶ سقف شیشه‌ای به مشتریان خود معرفی کند.

هر چند این مجموعه خودروسازی در بین سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۰ تعداد بسیار محدودی از این ماشین را تولید کرده است، مجدد در سال ۱۴۰۱ تصمیم گرفت تا با ارتقای شکل ظاهری آن و استفاده از سقف پانوراما در ترکیب این خودرو آن را وارد بازار کند.

با اینکه هنوز هیچ خریداری موفق به دریافت این محصول تا کنون نشده است اما اخیرا با برگزاری نمایشگاه اتومبیل، برند تجاری ایران خودرو از این محصول خود رونمایی کرد و آن را در معرض چشمان مراجعه‌کنندگان قرار داد.

می‌توان گفت تنها تفاوت پژو ۲۰۶ سقف شیشه ‌ای هاچ بک، استفاده از قابلیت پانوراما در سقف آن و ایجاد تغییرات جزئی در ظاهر خودرو است.

بررسی تجهیزات داخلی پژو ۲۰۶ سقف شیشه‌ای

همان طور که گفته شد این محصول به صورت ترکیبی از مشخصات فنی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و آپشن‌های پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ساخته و به بازار عرضه شده است. تمامی تجهیزات معمولی موجود در پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از جمله: کنترل سیستم صوتی پشت فرمان، سنسور دنده عقب، کیسه‌های هوا، بهره‌مند یاز ترمزهای ABS و EBA و علاوه بر این‌ها قابلیت هیدرولیک بودن فرمان، آینه‌های برقی جانبی، شیشه‌های برقی بر روی چهار درب خوردو، استفاده از ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ و سیستم اتوماتیک تهویه مطبوع هوا را می‌توان نام برد که به صورت کامل در پژو ۲۰۶ سقف شیشه‌ای نیز مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

معرفی پژو ۲۰۶ سقف شیشه‌ای ( پانوراما) / بررسی قیمت پژو 206 در بازار

با توجه به توضیحات داده شده در مورد تجهیزات، تنها مورد اضافه شده در محصول جدید، همان سقف شیشه‌ای یا پانوراما است. سقف شیشه‌ای یا پانوراما، جایگزین مناسبی برای سقف‌های فلزی استاندارد خودرو است که می‌تواند در انواع مختلف یکپارچه، متحرک و یا کاملاً ثابت بر روی سقف اتومبیل اجرا شود.

بررسی مشخصات فنی پژو ۲۰۶ سقف شیشه‌ای

شرکت ایران خودرو با بهره‌مندی از مشخصات فنی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ موفق شده است تا محصول جدید خود را در اختیار مشتریان جوان و مشتاق خود قرار دهد. میزان قدرت موتور آن همان TU۳A است که با مقدار حجم ۱۳۶۰ سی سی و حداکثر قدرت ۷۵ اسب بخار و مقدار حداکثر گشتاور ۱۱۸ نیوتن متر تولید و ساخته می‌شود.

این میزان قدرت برای خودروی مورد نظر از نظر کارشناسان مناسب نیست و هزینه نگه داری بیشتری نسبت به سایر انواع پژو ۲۰۶ خواهد داشت. در مقابل میزان سوخت کم و مناسب این مدل خودروها با میزان قدرت موتور TU۳A را می‌توان به عنوان یکی از ویژگی‌های مثبت آن دید. در واقع به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر میزان مصرف سوخت این خودرو ۶. ۴ لیتر است.

انتقال قدرت موتور با کمک گیربکس ۵ سرعته به سمت چرخ‌های این خودروی هاچ بک انجام می‌شود. پژو ۲۰۶ سقف شیشه‌ای می‌تواند در ۱/۱۴ ثانیه، با توجه به وزن سبک ۱۰۲۵ کیلوگرم می‌تواند شتاب صفر تا صد کیلومتر را تجربه کند. استفاده از فرمان هیدرولیک موجب می‌شود تا در محل پیچ‌ها، ماشین به راحتی حرکت کند.

امکانات رفاهی و میزان ایمنی

همان طور که اشاره شد، پژو ۲۰۶ سقف شیشه‌ای هاچ بک تمامی آپشن‌های پژو ۲۰۶ تیپ ۵ را به همراه دارد. با توجه به قیمت خودرو امروز می‌توان گفت، در ساخت این محصول از کمپانی ایران خودرو، از آپشن‌های مناسب، بیشتر و قابل قبول‌تری از تیپ ۵ استفاده شده است.

  • شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب
  • بهره‌مندی از آینه‌های جانبی برقی
  • استفاده از تهویه مطبوع اتوماتیک هوا
  • فرمان هیدرولیک
  • کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان
  • رینگ آلومینیومی ۱۴ اینچی
  • استفاده از مه شکن‌های جلو و عقب
  • به کارگیری قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل
  • وجود دو کیسه هوا
  • ترمزهای دیسکی ABS، EBD و EBA در هر دو محور
  • پشت سری‌های سه‌گانه استفاده شده در صندلی عقب
  • تجهیز به سقف شیشه‌ای یا پانوراما ثابت به همراه سایه‌بان دستی

با توجه به تمام آپشن‌های گفته شده اما عدم استفاده از سنسور پارک دنده عقب می‌تواند تا حد بسیاری در ذوق خریدار بزند.

بررسی مشخصات ظاهری

انتظار می‌رفت تا کمپانی ایران خودرو با نمایش محصول جدید خود، طراحی خاص و منحصر به فرد جدای از پژو ۲۰۶‌های قدیمی خود را به بازار معرفی کند اما همچنان شاهد همان داشبورد و طراحی داخلی هستیم. تنها تغییر ایجاد شده رد ظاهر این محصول استفاده از سقف شیشه‌ای ثابت است.

معرفی پژو ۲۰۶ سقف شیشه‌ای ( پانوراما) / بررسی قیمت پژو 206 در بازار

مزایا و معایب

از جمله مزایای پزو ۲۰۶ سقف شیشه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازار فروش مناسب
  • موجود بودن قطعات داخلی اتومبیل
  • وجود نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌های اختصاصی
  • رینگ‌های آلومینیومی
  • ترمزهای دیسکی برای هر چهار محور

علاوه بر مزایایی که این خودرو دارد، می‌توان گفت معایبی را از لحاظ فضای داخلی کوچک، هزینه‌های نگه‌داری بالا، امکانات رفاهی و تجهیزات کم، توان قدرتی پایین موتور و… دارا است.

قیمت پژو ۲۰۶ سقف شیشه‌ای

شرکت تولیدی ایران خودرو پیش از این اعلام نموده است که پژو ۲۰۶ سقف شیشه‌ای جایگزینی برای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ است و در نهایت به عنوان تنها هاچ بک خانواده ۲۰۶ در بازار عرضه می‌شود. در حال حاضر قیمت امروز خودرو درب کارخانه پژو ۲۰۶ سقف شیشه‌ای ۱۸۱ میلیون و ۲۴۸ هزار تومان اعلام شده است. این در صورتیست که قیمت پژو 206 در بازار بسیار بیشتر از قیمت کارخانه پژو 206 است.

می‌توان گفت ایران خودرو در نظر دارد تا محصول جدید خود را به عنوان خودروی اقتصادی همراه با امکانات رفاهی بیشتر نسبت به سایر ماشین‌ها (خانواده کوییک) در اختیار خریداران قرار دهد. با توجه به محدودیت‌های خرید موجود در طرح‌های فروش تولیدکنندگان خودرو، تنها تعداد محدودی موفق می‌شوند تا با قیمت درب کارخانه این محصول را خریداری کنند. از این تهیه پژو ۲۰۶ سقف شیشه‌ای از بازار آزاد موجب می‌شود تا قیمت بازار اهمیت داشته باشد.

کلام آخر

شرکت تولیدی ایران خودرو با ایجاد تغییراتی در محصولات پژو ۲۰۶ خود توانسته است تا خودروی جدید با نام پژو ۲۰۶ سقف شیشه‌ای را تولید و روانه بازار کند. می‌توان گفت در آینده نزدیک این خودرو و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ تنها هاچ بک‌های موجود در بازار از خانواده ۲۰۶ خواهند بود. انتظار می‌رود با توجه به موفقیت‌های گذشته ایران خودرو در زمینه فروش اتومبیل پژو ۲۰۶، بتواند این محصول را نیز در تعداد انبوه تولید و به فروش رساند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت car.ir ضمن بررسی و مطالعه مشخصات فنی و تجهیزاتی انواع خودرو، اقدام به خرید نمایید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید