معلمان مروج فرهنگ ایثار، معنویت و شهادت به نسل جدید باشند

معلمان مروج فرهنگ ایثار، معنویت و شهادت به نسل جدید باشند


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از فارس، «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش کشور امروز دوم تیرماه در سفر به شیراز در نشست با جمعی از معلمان، اساتید و فرهنگیان استان فارس با اشاره به اینکه ما به عنوان معلمین این سرزمین خود را مدیون شهدا می‌دانیم، اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت و معنویت به وسیله علما و معلمین به نسل جدید منتقل شود تا جامعه با ثبات و قدرت در مسیری که شهدا ترسیم کردند گام بردارد.

نوری گفت: معلمان از صدر اسلام تاکنون همواره نشردهنده معارف اسلامی بوده و در دوران کرونا نیز پرچم جهاد علمی را در دست داشتند و امروز نیز باید پرچم جامعه دانش‌بنیان را که در دوران دبستان و پیش از دبستان شکل می‌گیرد به دهه نودی‌ها بدهند تا تمدن رضوی و انقلاب اسلامی را به قله جهانی برسانند.

وی با اشاره به اینکه استان فارس به فرموده رهبر معظم انقلاب قله و به اذعان همگان مهد ادب، فرهنگ، هنر، حکمت، فلسفه و علم است افزود: افراد زیادی در این خطه در راه مبارزه با استکبار و استعمار به شهادت رسیدند که نمونه شاخص آن معلم اخلاق شهید دستغیب است که از عناصر اصلی و یاران نزدیک نهضت امام خمینی (ره) در راه مبارزه با استکبار بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ظهور اسلام و بسط آن توسط پیامبر اکرم (ص) و یاران وفادارش و سپس بسط و نشر آن توسط ائمه اطهار اظهار داشت: پس از ائمه، شاگردان آنها، علما، معلمین و امامزادگان در نشر دین و شکل‌گیری تمدن اسلام نقش مهمی داشتند و ضمن مبارزه با استکبار به نشر دین و تبیین اسلام پرداختند و سپس در ادامه امام راحل برای انقلاب اسلامی شبکه‌سازی کرد و شهید دستغیب نیز در استان فارس یکی از سر شبکه‌های حضرت امام (ره) بود و امروز نیز شهید سلیمانی به شبکه‌سازی معارف دینی پرداخته است.

نوری با اشاره به نقش معلمان به ویژه معلمان تاریخ و معارف در نشر اسلام گفت: حضرت معصومه (س) یکی از کسانی بود که نشردهنده شبکه‌سازی امام رضا (ع) بود و نهایتا این شبکه‌سازی به ساخت حوزه‌های علمیه منجر شد که رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور ایران خروجی همین حوزه‌های معارف اسلامی هستند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: هرجای انقلاب که نگاه می‌کنیم ردپای معلمین در دستاورد‌های ما متجلی است که یک نمونه آن رئیس‌جمهور شهید رجایی و دیگری پایه‌گذار صنعت موشکی ما شهید طهرانی مقدم فارغ التحصیل دانشگاه تربیت دبیری، یا بانی سلول‌های بنیادی کاظم آشتیانی که معلم بوده یا بهترین خیرین کشور که معلمین بوده‌اند و در یک کلام باید گفت معلمین در جامعه از مقبولیت بالایی برخوردار هستند.

نوری در ادامه با اشاره به فداکاری معلمان در دوران کرونا گفت: حضور آن‌ها در کلاس‌های درس نوعی جهاد بود و امروز نیز معلمین باید پرچم جامعه دانش‌بنیان را که در دوران دبستان و پیش از دبستان شکل می‌گیرد به دهه نودی‌ها بدهند تا تمدن رضوی و انقلاب اسلامی را به قله جهانی برسانند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان به بیان اقدامات دولت در حوزه آموزش و پرورش پرداخت و خاطر نشان کرد: تشکیل قرارگاه عدالت جهت رفع محرومیت آموزشی عشایر و روستاییان، حرکت آموزش و پرورش بر مدار آرمان‌های انقلاب اسلامی و زدودن اثرات سند ۲۰۳۰ از ساحت آموزش و پرورش و در نهایت بسط نظام تعلیم و تربیت با اکسیر انقلاب اسلامی از جمله اقداماتی است که در دولت در دست اجرا و اقدام است.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید