مقام اوکراینی: توان مبارزه در جنگ طولانی‌مدت را نداریم

مقام اوکراینی: توان مبارزه در جنگ طولانی‌مدت را نداریم



یک قانون‌گذار ارشد اوکراینی گفت، این کشور توان مبارزه در جنگ طولانی مدت با روسیه را ندارد و تاکنون بخشی به وسعت نیمی از بریتانیا را از دست داده است.

به گزارش مجاهدت از مشرق، «لسیا واسیلنکو» عضو ارشد پارلمان اوکراین روز جمعه گفت، این کشور توان جنگ طولانی‌مدت در برابر روسیه را ندارد.

واسیلنکو در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: «انگلیس از نظر [کمک] نظامی و تحریم [علیه روسیه] بسیار عالی عمل کرده است اما مسئله این است که باید سرعت آن‌ها بیشتر شود».

این قانون‌گذار اوکراینی افزود: «اوکراین نیز مانند انگلیس یا هر کشور دیگری قادر نیست در جنگی طولانی مدت دوام بیاورد و این چیزی است که روسیه تلاش می‌کند به دست آورد. روسیه تلاش می‌کند این جنگ را طولانی کند و اوکراین و دیگران را خسته و فرسوده کند تا به نوعی از صلح که روسیه ارائه می‌دهد تن دهند».

واسیلنکو با اشاره به درگیری‌های قبلی در اوکراین و الحاق شبه‌جزیره کریمه از این کشور به روسیه گفت: «در سال ۲۰۱۴ نیز همین اتفاق را شاهد بودیم. هشت سال پیش جنگ تمام عیاری علیه اوکراین رخ داد که ده‌ها هزار تلفات از دو طرف گرفت».

بیشتر بخوانید:

تذکر بایدن به ۲ وزیر بابت اظهارنظر درباره پیروزی اوکراین

او در ادامه مصاحبه با اسکای نیوز گفت: «روسیه بار دیگر تلاش می‌کند از این روش استفاده کند تا زمین بیشتری تصاحب کند. در حال حاضر بیست درصد از اوکراین تحت اشغال است که معادل بیش از نیمی از وسعت بریتانیا است».

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی در واکنش به اقدام نظامی روسیه تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی مسکو اعلام کرده و از جمله ارتباط چند بانک این کشور با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت را قطع کرده‌اند.

منبع: فارس

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید