موزه دفاع مقدس مکانی برای به نمایش گذاشتن نقش همه اقشار در دفاع مقدس است

موزه دفاع مقدس؛ مکانی برای  به نمایش گذاشتن نقش همه اقشار در دفاع مقدس


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در حاشیه بازدید سردار«یحیی الهی» فرمانده انتظامی لرستان، از موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان اظهار داشت: محتوی سازی موزه دفاع مقدس نیازمند همکاری و همگرایی همه دستگاه‌ها، یگان‌های نظامی و انتظامی است.

وی با اشاره به نقش همه اقشار و گروه‌ها در دفاع مقدس، افزود: قسمت‌های مختلف و گالری‌های موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس به گونه ای طراحی شده اند که نقش همه اقشار، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیج و نیروهای مردمی در دفاع مقدس در معرض دید بازدیدکنندگان قرار بگیرد.

رشیدی به دانشنامه دفاع مقدس لرستان اشاره کرد و گفت: تاکنون در همه شهرستان‌های لرستان و اکثر ادارات فرهنگی و یگان‌های نظامی و انتظامی کارگاه توجیهی و آموزشی  مقالات دانشنامه دفاع مقدس لرستان برگزار شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به کتاب‌هایی که تا کنون در خصوص شهدای فراجا لرستان نگاشته شده اند، گریزی زد و تصریح کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان نیز دو جلد کتاب در رابطه با شهدای فراجا در دست اقدام دارد.

در ادامه سردار «یحیی الهی »فرمانده نتظامی لرستان ضمن تقدیر از زحمات سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بابت تلاش‌های جهادی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ابراز داشت: هر آنچه که سند و مدارک در خصوص نقش فراجای لرستان در دفاع مقدس موجود است در اختیار اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار می‌گیرد.

وی متذکر شد: فراجای لرستان بیش از 500 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و در اغتشاشات سال گذشته نیز نقش مهمی در برقراری امنیت داشت و شهدایی نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید