موزی که اثر هنری بود، اما به معده یک دانشجو رفت

موزی که اثر هنری بود، اما به معده یک دانشجو رفت



میل کردن موزی که با یک چسب روی دیوار نصب شده بود و از آن به عنوان یک اثر هنری مدرن یاد می‌شد از سوی یک دانشجوی هنر خورده شد را باید طنز تلخ هنر معاصر دانست.

به گزارش مجاهدت از مشرق، نوهیون سو دانشجوی کره‌ای، موزی را که به عنوان هنر اینستالیشن اثر مائوریتزیو کاتلان هنرمند صاحب‌نام در نمایشگاه نصب شده بود، میل کرد.

این دانشجوی هنر کره جنوبی، موزی را خورده که بخشی از چیدمان معروف هنرمند ایتالیایی موریتزیو کاتلان بود. او عنوان کرده که این کار را به دلیل گرسنگی انجام داده است.

از نوهیون سو فیلمی گرفته شده که او موزی را که به دیواری در موزه هنر لیوم در سئول چسبانده شده بود جدا کرد، پوست آن را کند و در مقابل تماشاگران حیرت‌زده خورد و بعد پوست موز را دوباره به دیوار چسباند و با یک پوزخند رضایت‌بخش آنجا را ترک کرد.

جالب اینکه فیلم را یکی از دوستان دانشجویش گرفت که به فاصله کوتاهی در فضای مجازی وایرال شد.

وقتی موزه از این دانشجو پرسید که چرا موز را خوردی. او پاسخ داد که صبحانه نخورده بود و شدیداً گرسنه بود. او بعداً به شبکه تلویزیونی کی‌بی‌اس گفت که فکر می‌کند «آسیب زدن به یک اثر هنری مدرن نیز می‌تواند [به عنوان]اثر هنری تعبیر شود» و به این فکر افتاد که پوسته را دوباره به عنوان «شوخی» بچسباند.

ضمن اینکه این اثر موز با عنوان «دلقک» را چهار سال پیش کاتلان روی دیوار خلق کرده و در «آرت بازل میامی» به قیمت ۱۲۰هزار دلار فروخته بود. اما سال گذشته جو موفورد، هنرمند اهل کالیفرنیا مدعی شد «کاتلان» که یک هنرمند مشهور محسوب می‌شود، آن را با کپی کردن از اثر «موز و پرتقال» او خلق کرده است. موفورد اثر هنری «موز و پرتقال» را در سال ۲۰۰۰ به وجود آورده بود. این اثر نیز تکه‌هایی از میوه را که با چسب به دیوار چسبانده شده بودند به نمایش گذاشته بود.

البته میل کردن موز کذایی که از آن با عنوان یک اثر هنری مدرن یاد می‌شد، می‌تواند حاوی پیام واضحی باشد و معلوم نیست دانشجوی کره‌ای واقعاً به انگیزه گرسنگی این کار را کرده باشد و این احتمال می‌رود که این دانشجو در حرکتی حساب شده دست به چنین اقدام زده باشد. در جهانی که یک موز با یک چسب روی آن می‌تواند به عنوان اثر هنری تلقی شود و هزاران دلار به فروش برسد خوردن آن اثر هنری از سوی یک بازدیدکننده پیام‌آور پوچی و مسخرگی بخشی از هنر امروز در جهان است.

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید