مکالمه شهید باکری و شهید کاظمی سوژه مجسمه «دیده‌بان»

مکالمه شهید باکری و شهید کاظمی سوژه مجسمه «دیده‌بان»


«مینا صدری» کارشناس هنرهای تجسمی و خالق مجسمه «دیده‌بان» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به آخرین اثر هنری خود در حوزه هنرهای تجسمی اظهار داشت: در گزارشی، به نقل از شهید حاج قاسم سلیمانی شنیدم که در یکی از عملیات‌ها، شهید باکری به عنوان فرمانده عملیات از پشت بی‌سیم به شهید کاظمی و دیگر رزمندگان زمانی که می‌خواهد اوضاع منطقه جنگی را توضیح دهد، در حالی که زیر آماج سنگین آتش گلوله‌های دشمن بعثی بود، می‌گوید: «ای کاش احمد جان (شهید کاظمی) اینجا بودی و از دیدن این همه زیبایی که من می‌بینم لذت می‌بردی».

وی تصریح کرد: این پیام‌رسانی و گفته شهید باکری لحظاتی پیش از شهادت به صورت یک نماد در ذهن من شکل گرفت و باعث خلق مجسمه «دیده‌بان» شد.

حسین عصمتی نیز که مجسمه «غواص» را خلق کرده در معرفی اثر خود گفت: این مجسمه نماد مظلومیت شهدای غواص در عملیات کربلای ۴ است. در این مجسمه سعی کردم با طراحی‌ها و گل‌های مرداب فضای روحانی شهید غواص را به نمایش بگذارم. همچنین در این اثر هنری دوست داشتم مظلومیت و تنهایی شهید را نشان دهم. حالت دست‌های مجسمه حالت دعا است؛ به طوریکه گویا در لحظاتی برای آزادی خودشان دعا کرده‌اند.

مکالمه شهید باکری و شهید کاظمی سوژه مجسمه «دیده‌بان»

انتهای پیام/121

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید