مکتب تشیٓع، آئین محبت است

مکتب تشیٓع، آئین محبت است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، همزمان با شب میلاد پربرکت امام رضا(ع)، آئین خطبه خوانی با حضور خدام بارگاه منور امامزاده حسین(ع) قزوین و مردم ولایی قزوین در صحن این امامزاده واجب التعظیم برگزار شد.

حجت الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی در این مراسم ضمن تبریک میلاد امام هشتم، با بیان نمونه ای از کرامات امام رضا(ع) بیان کرد: مکتب ائمه مکتبی است که سعادت دنیا و آخرت بشر در آن وجود دارد و فضائل اخلاقی چه در زمینه های فردی و چه در زمینه های اجتماعی را می توان در این مکتب آموخت.

وی اظهار داشت: مکتب تشیٓع، آئین محبت است. اوج این محبت، در مرام چهره های برجسته ای همچون حضرت ابوالفضل(ع) در جریان عاشورا و جانفشانی این قهرمان اخلاق نمایان است.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: کسانی در جامعه توانایی امر به معروف و نهی از منکر دارند که عاشق باشند و کسی که به مردم محبت و عشق ندارد نمی تواند امر به معروف و ناهی از منکر باشد.

حجت الاسلام موسوی شالی در ادامه با اشاره به اهمیت و برکات امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان کرد: کسانی که در جامعه شاهد امور منکر هستند اما از موضوع مهم امر به معروف و نهی از منکر به راحتی می گذرند، محبتی به انسانیت ندارند. شیعه یعنی محب، و برای شیعه سخت است که شاهد انحطاط هم نوع خود باشد، لذا با محبت امر به معروف و نهی از منکر را بیان می کند، چرا که پرداختن به این موضوع مهم از روی عصبانیت اثر ندارد.

وی افزود: شیعه یعنی آئین عشق و محبت و مهرورزی.این وعده خداوند است که در آستانه ظهور منجی، فساد در جامعه زیاد می شود. اما شرط انتظار این است که مومنین امید خود را از دست ندهند و امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنند چرا که برپایی ای امر مهم موجب می شود که امام زمان نیز به یاری مومنین ظهور کرده تا دنیا را از فساد نجات دهد.

انتهای پیام/ 

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید