«میدان» پشتوانه دیپلماسی و منشأ اصلی قدرت است

میدان پشتوانه دیپلماسی و منشأ اصلی قدرت است


میدان پشتوانه دیپلماسی و منشأ اصلی قدرت استسردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اظهار داشت: کم‌رنگ کردن نقش فرهنگ دفاع مقدس و «میدان» در اقتدار و عزت ایران اسلامی، یک کار بسیار دشواری است که برخی به عمد یا غیرعمد آن را انجام می‌دهند.

وی افزود: این روز‌ها واژگانی تحت عنوان میدان و دیپلماسی رواج یافته است. درحقیقت کشور یا ملتی که می‌خواهد پویا و زنده باشد و منافع و امنیت خود را تأمین کند، هم به دیپلماسی نیازمند است و هم به میدان، اما با یک تفاوت؛ آنچه که به دیپلماسی جان می‌دهد و اعتبار می‌بخشد، آن قدرتی است که در میدان تولید شده؛ یعنی اساساً دیپلماسی منهای قدرت هیچ فایده‌ای ندارد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران ادامه داد: میدان، محل تولید قدرت است. در این مقطعی که قرار داریم اگر قدرت نداشته باشیم به خصوص قدرتی که محل تولید آن در میدان است، دشمن خود را بر ما تحمیل خواهد کرد. در این سال‌ها اگر مشاهده می‌کنیم که دشمن در برخی موارد مجبور به مذاکره یا عقب‌نشینی و کوتاه آمدن شده، به خاطر قدرت جمهوری اسلامی بوده؛ در غیر این‌صورت اگر جمهوری اسلامی فاقد قدرت بود قطعاً ما را به حساب نمی‌آوردند.

جوانی افزود: فرهنگ عاشورا، فرهنگ جهاد و فرهنگ مقاومت و ایستادگی از عوامل تأثیرگذار بر میدان هستند؛ بنابراین اگر در میدان تضعیف شویم، در میدان راه به جایی نخواهیم برد و آنچه که ایران را قدرتمند می‌کند، میدان است. میدان پشتوانه دیپلماسی است.

انتهای پیام/ ۳۵۱



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید