ناتو کمک‌های نظامی و آموزشی به اوکراین را برعهده می‌گیرد

ناتو کمک‌های نظامی و آموزشی به اوکراین را برعهده می‌گیرد



ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت: اعضای ناتو بر سر طرحی به توافق رسیدند که بر اساس آن، از این پس ناتو مدیریت و هماهنگی کمک‌های نظامی به اوکراین و آموزش نیروهای نظامی این کشور را بر عهده خواهد گرفت.

به گزارش مجاهدت از مشرق، استولتنبرگ با بیان اینکه اجرای این طرح باعث خواهد شد که حمایت ما از اوکراین در سال‌های آینده به شیوه‌ای قوی‌تر و سازماندهی‌شده‌تر ادامه یابد، اظهار کرد: ناتو وظیفه مدیریت و هماهنگی کمک‌های نظامی و آموزشی به اوکراین را از طریق یک مرکز فرماندهی که در آلمان مستقر خواهد شد، بر عهده خواهد گرفت.

دبیرکل ناتو با اشاره به اینکه بعد از این ناتو بر آموزش نیروهای نظامی اوکراین در مراکز آموزشی در کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی نظارت خواهد کرد، افزود: انتظار می‌رود ۷۰۰ نفر از پرسنل ناتو از کشورهای عضو این اتحاد نظامی در انجام این طرح شرکت کنند.

استولتنبرگ در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: وزیران دفاع ناتو در جریان نشست دو روزه خود در بروکسل همچنین درباره اقدامات در حال انجام برای عضویت اوکراین در این پیمان نظامی گفت وگو کردند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، نشست دو روزه وزیران ناتو در بروکسل که روز جمعه به پایان رسید، آخرین گفت وگوهای سطح بالا قبل از نشست ماه آینده سران ناتو بود که قرار است در روزهای ۹ تا ۱۱ جولای (۱۹ تا ۲۱ تیر) در واشنگتن پایتخت آمریکا برگزار شود.

نشست دو روزه وزیران دفاع ۳۲ کشور عضو ناتو روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۳ و ۱۴ ژوئن / ۲۴ و ۲۵ خرداد) در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار شد.

منبع: ایرنا

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید