نادر طالب‌زاده به دنبال راه‌اندازی فرهنگ حسینی در افق نو بود

«نادر طالب‌زاده» علمدار جبهه فرهنگی و مرد روزهای سخت و مقاومت بود


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، مراسم گرامیداشت سردار مجاهد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مرحوم استاد «نادر طالب‌زاده» امروز (دوشنبه) در مجتمع فرهنگی – هنری بوعلی سینا همدان با حضور خانواده و دوستان فرهنگی و هنری مرحوم برگزار شد.

«رضا برجی» عکاس و فیلم‌ساز مستند دفاع مقدس، در این مراسم اظهار داشت: نادر طالب‌زاده، علمدار جبهه فرهنگی و مرد روزهای سخت و مقاومت بود و در مقابل هیچ سئوالی سکوت نمی‌کرد و همیشه پاسخ مناسبی داشت.

وی با بیان اینکه نادر طالب‌زاده همیشه حرف تازه برای گفتن داشت، افزود: ای کاش نادر این فرصت را داشت تا بتواند افراد بیشتری را تربیت و با مکتب فرهنگی انقلاب آشنا کند.

برجی با اشاره به اینکه نادر شیفته عرفان امام خمینی (ره) بود، تصریح کرد: او با هوش سرشار خود به دنبال تبیین جبهه مقاومت بود، این تفکر را دوستانش درک نمی‌کردند که او به دنبال فراملیتی است.

وی به بیان سوابق کاری این مجاهد فرهنگی پرداخت و گفت: نادر طالب‌زاده پایه شبکه المنار و مرکز فرهنگی هنری  حزب‌الله را گذاشت و بهترین مستند زندگی امام خمینی (ره) هم در شبکه المنار ساخته شد و شاگردانش امروز این مجموعه‌ها را مدیریت می‌کنند.

این عکاس و فیلم‌ساز در پایان متذکر شد: شهید مرتضی آوینی، فرصت تربیت شاگرد را نداشت و این کار را نادر ادامه داد و ما هم باید ادامه‌دهنده راه او باشیم و اعتماد رسانه‌ای را در جامعه ایجاد کنیم و به سلطه رسانه صهیونیسم پایان دهیم.

نادر طالب‌زاده، ایدئولوژِی امام راحل را در قالب هنر بیان کرد

در ادامه  «سهیل اسعد» مبلغ آرژانتینی به نگاه عمیق مرحوم نادر طالب‌زاده به حق و حقیقت اشاره کرد و گفت:  او در هرلحظه و ساعت یک افق نو داشت و به  گفتمان انقلاب و به امام به‌عنوان یک افق نو نگاه می‌کرد.

وی ابراز داشت:  نادر طالب‌زاده فهمیده بود که زبان هنر در زبان بین‌الملل بسیار بهتر از ایدئولوژی اثرگذار است، به همین منظور ایدئولوژِی امام راحل را در قالب هنر بیان می‌کرد.

اسعد با اشاره به کادر سازی مرحوم طالب‌زاده گفت: نادر ماندگار است و در سینه شاگردانش زندگی می کند و نوشته نادر در کادرسازی پایان ندارد.

نادر به دنبال راه‌اندازی فرهنگ حسینی در افق نو بود

«حمید جوادی» دستیار و همکار مرحوم نادر طالب‌زاده نیز در این مراسم ابراز داشت: نادر به دنبال راه‌اندازی فرهنگ حسینی در افق نو بود و تخصصش این بود که علمی که غرب گرفته در مسیر حق استفاده کند و اعتقاد داشت که باید مخلص حق باشد.

وی متذکر شد: نادر معتقد بود هر وقت حق را بالاتر ببینی می‌توانی کار مفیدی انجام دهی و او شاگردپرور نبود بلکه استادپرور بود و به حفظ کرامت انسانی بسیار معتقد بود.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید