نتیجه نهایی صحت انتخابات شورای شهرهای ایلام بزودی اعلام می شود

نتیجه قطعی انتخابات شورای شهر ایلام اعلام نشده است



سیدصادق موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صحت انتخابات شوراهای اسلامی در بیشتر شهرهای استان تایید شده است و در شهرهای دارای معترض به نتیجه انتخابات نیز در حال بررسی است.

وی افزود: در صورتیکه هیات های نظارت و اجرایی پس از بررسی های لازم نظر بر تایید یا ابطال و یا بازشماری آرای هر شهری را داشته باشند، مراتب را به هیات نظارت استان اعلام می کنند.

موسوی تاکید کرد: هیات نظارت استان نیز طبق قانون صلاحیت و اجازه ابطال یا بازشماری انتخابات یا نامزد مشخصی را ندارد و موضوع را برای تصمیم گیری قطعی به هیات نظارت مرکزی کشور ارجاع می دهد.

وی اضافه کرد: درصوتی که هیات نظارت مرکزی کشور نظر بر تایید یا ابطال انتخابات و یا بازشماری آرا داشته باشد، ستاد نظارت استان مجری تصمیم و دستور هیات نظارت مرکزی خواهد بود.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام ادامه داد: اما در انتخابات شورای روستایی چون حساسیت ها به اندازی شورای شهر نیست، اگر انتخابات روستا نیاز به ابطال یا بازشماری آرا داشته باشد، پس از اعلام نظر هیات نظارت و اجرایی بخش، ستاد نظارت استان اجازه اعمال نظر در این مورد را دارد که در این دوره، انتخابات تمام روستاهای استان مورد تایید قرار گرفت.

موسوی از مردم و نامزدهای انتخابات شورای شهر ایلام و سایر شهرهایی که نتایج آنها هنوز به طور قطعی اعلام نشده است، خواست: از استناد به اخبار کذب فضاهای مجازی بپرهیزند و نتیجه قطعی از طریق رسانه های رسمی به اطلاع مردم خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از ایرنا، بیش از ۴۶۰ هزار نفر از مردم استان ایلام در انتخابات ۲۸ خردادماه شورای اسلامی شهر و روستا شرکت کردند.



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید