نحوه برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ به عنوان یک پدیده تاریخی ثبت شد

نحوه برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ به عنوان یک پدیده تاریخی ثبت شد


به گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، بیژن مقدم کارشناس رسانه و روزنامه‌نگار در خصوص بازتاب حضور مردم در یوم الله ۲۲ بهمن با بیان اینکه امسال مدل برگزاری این راهپیمایی متفاوت و بی‌نظیر بود، اظهار داشت: به دلیل شرایطی که کرونا تحمیل کرد دو راه وجود داشت؛ یک راه اینکه ما مطلقا راهپیمایی نداریم و این اعلام شد. یعنی به مفهوم همیشگی آن که جمعیتی می‌آید و پیاده حرکت می‌کند و شعار‌هایی داده می‌شود و تجمع خود به خود شکل می‌گیرد، امسال چنین چیزی را نداشتیم.

وی افزود: ابتکار عملی که به خرج داده شد، مدل جدیدی از حضور و ابراز وجود به مردم پیشنهاد شد. خود من هم تصور نمی‌کردم به این شایستگی از این پیشنهاد استقبال شود.

کارشناس رسانه اشاره کرد: اگر مجموعه تصاویر مربوط به همه شهر‌ها و استان‌های کشور را در کنار هم قرار دهیم قطعا یک پدیده بی نظیر در دنیا است و هیچ سابقه‌ای ندارد و چه بسا نخواهد داشت و یک پدیده تاریخی ثبت شد.

وی ابراز وجود و حضور را برای مردم مهم برشمرد و افزود: مدل این حضور مهم نیست و بسته به شرایط مردم حضور خود را ابراز می‌کنند.

مقدم به پیام‌های منبعث از این حضور اشاره و عنوان کرد: اساسا راهپیمایی ۲۲ بهمن ما را به سال ۱۳۵۷ برمی گرداند. یعنی ما همچنان پای انقلاب بهمن ۱۳۵۷ هستیم. این مهمترین پیام است، چون افرادی در نوشته‌ها و در صحبت‌هایشان و گاهی جریان اپوزیسیون و جریان ضد انقلاب تمام تلاششان این است که با تئوری پردازی‌ها پایان انقلاب را بیان کنند. هر سال که به ۲۲ بهمن می‌رسیم، مردم جواب آن‌ها را اینجا می‌دهند. می‌گویند نه شما اشتباه می‌کنید. ما ۲۲ بهمن را داریم و امروز پای همان انقلاب بهمن ۵۷ ایستاده‌ایم و علاوه بر کسانی که آن زمان بودند یک نسل جدید هم به آن اضافه شدند که آن زمان نبودند.

وی افزود: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، پیام مردم به آن‌ها است که انقلاب پایان ناپذیر است و همچنان زنده است و افراد زیادی از کشور همچنان وفادار به انقلاب هستند.

این روزنامه نگار اظهار کرد: پیام دیگری که این راهپیمایی‌ها همواره داشته این بوده که با توجه به اینکه کشور ما همواره دستخوش حوادث و اتفاقات مختلفی بوده، اما مردم می‌آیند. ممکن است مردم از نارضایتی‌های خود بگویند، اما تاکید بر حفظ انقلاب دارند. بخشی از مشکلات مربوط به سوء مدیریت‌ها و بی توجهی‌ها و ناکارآمدی‌ها و غفلت‌های داخلی است و بخشی هم مربوط به توطئه‌ها و تحریم‌های دشمن است.

وی تاکید کرد: مردم اعلام می‌کنند ما به علم به اینکه مشکلات داریم به پای صحنه می‌آییم. هرچند رسانه‌ها به خوبی این حضور را پوشش نمی‌دهند، اما این‌ها پاسخ به استکبار و ضد انقلاب است.

انتهای پیام/ 112



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید