نسل‌های جدید را در راستای اهداف شهدا جهاد تبیین کنیم


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جریان برگزاری دوره تربیت مبلّغ دانشگاهیان استان، اظهار داشت: در هفته‌ای قرار داریم که یک مرد خدا ۶۰ سال قبل یعنی سال ۱۳۴۲ گفته ربناالله در حالی که تنها بود حتی مخالفانی داشت.

وی افزود: بسیاری ولایت مطلقه فقیه را قبول نداشتند، بعضی‌ها هم معارض ایشان بودند به‌خاطر اینکه اهل فلسفه و عرفان بود، برخی‌ها هم نتوانستند درکشان کنند، تحجر حاکم بود، اما او آمد با نام الله مردان خدا روئیدند، شهدای دفاع مقدس و حرم آمدند، آن مرد رفت پرچم را به مرد دیگری همچون خودش داد.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: ما اعتراف می‌کنیم که مدیون آنها هستیم، هر چه کار کنیم باز هم ادای دین نشده، مگر اینکه به فیض شهادت برسیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: قطعا بخشی از ادای دین همین هست که بتوانیم نسل‌های جدید را در راستای اهداف آنان جهاد تبیین کرده و روشن و همراهشان کنیم تا اهل این راه قلیل نباشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: بستر و زمینه دینی و اعتقادی مردم ما بستر خوب هست، یک مقدار کار شود بهتر هم می‌شود، اکثرا مستضف هستند و نمیدانند، امپراطور رسانه‌ای غرب نمی‌گذارد، معاند اقلیت هست اکثریت جهل هست.

امام جمعه ساری با اشاره به فرموده امام راحل، بیان کرد: اگر قطب دانشگاهی کشور اصلاح شوند، امت اصلاح خواهد شد، غیر از کلاس‌های رسمی معارف و … حشر و نشر با دانشجویان در خوابگاه‌ها تاثیرش به مراتب بیشتر هست.

این مسئول همچنین تصریح کرد: باید هنر گوش کردن بیاموزیم، باید پای سخنان دانشجویان بنشینیم، مخاطب‌شناسی مهم هست، اینکه هر طیفی چگونه فکر می‌کنند.

وی یادآور شد: هنوز هم شناخت ما از اینها کم هست، شما مبلغان می‌توانید سربازانی برای کشف رشته‌های گوناگون دانشگاهی باشید، باید رهاورد و یافته‌های جدیدی داشته باشید.

آیت الله محمدی لائینی اذعان داشت: کسانی که در یک مجموعه رفتند یعنی همان مبلغان باید همیشه در یک مجموعه حضور داشته باشند تا تخصص کسب کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هر چه مخاطب‌شناس باشیم مبلغ بهتری خواهیم بود، اعلام کرد: به‌نوعی دردشناس باید شویم، به فرموده پیامبر اکرم (ص) هیچ کسی را دست‌کم نگیرید، چون خداوند ولی خودش را در میان امت خودش پنهان کرده و فقیرش هم پیش خدا بزرگ هست.

این مسئول گفت: به تاکید امام رضا (ع) اینطور فکر کنید که شاید خیر من ظاهر باشد و شر من باطن باشد و دیگران خیر باطن، اما شر ظاهر داشته و از ما بهترند، برای ورود به یک مجموعه باید نگاهی مثبت داشته باشیم و اگر منفی فکر کنیم باید بدانیم که ممکن هست اینها هم عیب‌ها را ببینند و نگاه منفی به ما داشته باشند، اگر توانستید نگاه‌ها را به دین عوض کنید موفق هستید.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید