نسل جوان با زندگی شهدا آشنا شوند


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از لرستان، «ابوطالب شفقت»، استاندار لرستان روز (پنج شنبه) در اولین یادواره شهدای عشایر شهرستان که در محل فرمانداری معمولان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: زندگی یک آزمایشگاه هست و آزمایش‌دهنده می‌داند که باید آموزش‌های لازم را برای انجام امتحان و آزمایش فرا گیرد.

وی با بیان اینکه انسان سعادتمند کسی هست که به مبدا و مقصد شناخت و ایمان کامل داشته باشد، افزود: مسیر حرکت بین مبدا تا مقصد همان دینی هست که در این یادواره‌ها می‌توان به‌خوبی آن را درک کرد.

شفقت با اشاره به اهمیت شناخت شهدا و سیره زندگی آنان، شهدا را بهترین معلم در این مقطع زمانی دانست و تصریح کرد: با فراگیری این مسیر می‌توان در خط و راه شهدا قرار گرفت و سعادتمند شد.

وی با تأکید بر مطالعه وصیت‌نامه شهدا تصریح کرد: پیروی از ولایت و رهبری، قدم برداشتن در راه حق، برخورد خوب و خدمت شایسته به مردم، پاسداری از خون شهدا و دستاورد‌های انقلاب، حضور در صفوف نماز‌های جمعه و جماعت و حفظ حجاب، برخی از نکات کلیدی مطرح شده در وصیت‌نامه‌های شهدا هست.

استاندار لرستان با بیان اینکه سعادتمندی در گروی یادگیری ارزش‌های دینی و الهی و مطالعه سیره زندگی شهدا هست، اظهار کرد: هر رویداد و برنامه‌ای که بتواند یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارد، توانسته بخشی از این گنجینه پرافتخار را به جامعه بشناساند.

وی از جامعه فرهنگیان و دانشگاهی درخواست کرد که در کنار تدریس حرفه‌ای خود، نکاتی از زندگی شهدا را به جامعه هدف خود منتقل کنند، چرا که نسل جوان و نوجوان باید بدانند دستاورد‌های انقلاب و ارزش‌هایی که شهدا برای آن جان خود را تقدیم کرده‌اند، چه چیز‌هایی بوده هست.

شفقت با بیان اینکه دشمن از طریق مؤلفه‌های اجتماعی در جنگ با ملت ایران هست که در این راستا خانواده‌ها امروز نقش حیاتی و مؤثری در خنثی‌کردن این نقشه دشمن دارند، اضافه کرد: شناخت ظرفیت‌ها و تبیین آنها به عنوان جهاد تبیین یک ضرورت در رویدادهایی، چون یادواره شهدا هست.

وی گفت: اولین مؤلفه پیشرفت، فکر کردن هست و ما جامعه متفکری هستیم. ما فقط دنبال توسعه نیستیم بلکه به دنبال همه مؤلفه‌های پیشرفت هستیم و برای تحقق آن باید فکر و تلاش کنیم.

در این مراسم از خانواده شهدای عشایر منطقه میانکوه شرقی با حضور استاندار لرستان، نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، مسئول بسیج بنیاد شهید کشور و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی تجلیل و از یک کتاب مربوط شهدای لرستان رونمایی شد.
انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید