نشست خبری چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود


به گزارش مجاهدت از خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست خبری چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فردا (یکشنبه) در تالار قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

دفاع مقدس برگزار می‌شود” src=”https://defapress.ir/files/fa/news/1403/6/24/2601489_682.jpg” alt=”نشست خبری چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود” width=”555″ height=”370″>

نشست خبری اعلام برنامه‌های گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت برگزار می‌شود.

سرفصل‌های برنامه‌های ویژه و عمومی پیش‌بینی شده وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌های لشکری و کشوری، سازمان‌های مردم‌نهاد و ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سراسر کشور در پاسداشت چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس از جمله موضوعات این نشست خبری خواهد بود.

این نشست فردا (یکشنبه) ساعت ۱۰ صبح در سالن اروند موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

۳۱ شهریور ۱۳۵۹ جنگ تحمیلی ۸ ساله دولت عراق به رهبری صدام حسین علیه ایران، با هجوم ارتش این کشور به مرز‌های غرب و جنوب و حمله هوایی به چند فرودگاه ایران آغاز شد.

این واقعه در حالی اتفاق افتاد که تنها ۱۹ ماه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذشت. صدام حسین رییس جمهوری وقت عراق چند روز پیش از این اقدام، پیمان ۱۹۷۵ الجزایر را در برابر دوربین‌های تلویزیونی بغداد پاره کرد و در نطقی با تأکید بر مالکیت مطلق کشورش بر اروندرود که آن را شط العرب می‌نامید و طرح این ادعا که جزایر سه‌گانه ایران به اعراب تعلق دارد، همزمان جنگ زمینی، هوایی و دریایی علیه ایران را آغاز کرد.

برای اولین بار اخبار ساعت ۱۴ روز ۳۱ شهریور، خبر بمباران فرودگاه مهرآباد را مخابره کرد. روزنامه کیهان درباره فضای فرودگاه و آنچه طی این حمله بر مردم حاضر در آنجا گذشت، نوشت: «یکی از کارمندان هواپیمایی گفت که هنگام مراجعت از فرودگاه به خانه متوجه شدم سه فروند هواپیما با فاصله نسبتاً کمی بر فراز فرودگاه در حال پرواز هستند. از آنجایی که حدس می‌زدم هواپیما‌ها خودی باشند چندان توجهی نکردم، تا اینکه صدای انفجار برخاست و آنگاه متوجه شدم که بمب انداخته‌اند. یک شاهد دیگر درباره نوع هواپیما‌های بمباران شده در این حمله گفت که دو هواپیما در این هجوم دچار آسیب شده‌اند که یکی از آنها هواپیمای ۷۰۷ متعلق به شرکت هواپیمایی و دیگری یک فروند هواپیمای سی ۱۳۰ بود. او همچنین گفت که هواپیما‌های دشمن سه فروند و از نوع میگ بوده هست.»

انتهای پیام/ 112

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید