نظم و اطاعت‌پذیری شاخصه بسیجیان در دوران دفاع مقدس بود

نظم و اطاعت‌پذیری شاخصه بسیجیان در دوران دفاع مقدس بود


سرهنگ پاسدار «الیاس گل‌محمدزاده» جانشین فرماندهی سپاه عاشورا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز، با بیان اینکه دفاع مقدس تجلی ولایتمداری، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی است، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس فرصتی است که نیروهای مسلح نقش خود را در دفاع از انقلاب اسلامی و ایران عزیز نشان بدهند و وحدت بین این نیروها را تبیین کنند.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در موضوع دفاع مقدس گفت: ما باید نقاطی را که دشمن مورد هدف قرار داده و نسبت به آن‌ها بمباران تبلیغاتی و رسانه‌ای انجام می‌دهد را شناسایی و با آن مقابله کنیم.

گل‌محمدزاده افزود: یکی از مهم‌ترین موارد هدایت‌های پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) در دهه اول انقلاب اسلامی است که باید نقش فرماندهی الهی ایشان و همچنین امام خامنه‌ای در حیات معنوی کشور و به‌خصوص در دوران هشت سال دفاع مقدس مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اهمیت نقش مشارکت مردم در پشتیبانی جنگ، افزود: یکی از ستون‌های اصلی این نظام، مردم هستند و نه‌تنها در دوران دفاع مقدس، بلکه امروز نیز فعالانه در صحنه حضور دارند و پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی هستند. این درحالی است که دشمن بسیار سعی دارد مردم را از نظام جدا کند و به همین دلیل، تبیین نقش مردم در دوران دفاع مقدس برای خنثی ساختن توطئه‌های دشمنان بسیار حائز اهمیت است.

جانشین فرماندهی سپاه عاشورا تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های دوران دفاع مقدس جریان داشتن فرهنگ غنی ایثار، جهاد، فداکاری و شهادت‌طلبی است و اگر امروز به دنبال پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم، باید این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم و مانع از کم‌رنگ شدن آن بشویم.

وی افزود: دشمن برای تضعیف کشور ما شیوه‌های گوناگونی در پیش گرفته که یکی از آن‌ها فراموشی گذشته است. آنان به دنبال این هستند که حتی هفته دفاع مقدس گرامی داشته نشود تا بدین ترتیب آن دوران پرافتخار به فراموشی سپرده شود؛ لذا هرکس در زمینه گرامیداشت هفته دفاع مقدس کوتاهی کند، در محضر شهدا شرمنده خواهد بود. الحمدالله نیروهای مسلح، فعالانه در این موضوع حضور دارند و به تکلیف دینی و ملی خود عمل می‌کنند.

جانشین فرماندهی سپاه عاشورا تحریف دفاع مقدس را یکی از مهم‌ترین حربه‌های دشمن دانست و اظهار داشت: در سال‌های اخیر در فضای مجازی، مطالب غلط و تحریف‌شده‌ای درباره عملیات‌های گوناگون ما در دوران دفاع مقدس منتشر می‌شوند که به دور از واقعیت هستند و چنان به مخاطب القا می‌کنند که گویا عملکرد نیروهای ما، فارغ از منطق بوده است درحالی که تمامی اقدامات ما در جنگ، پس از انجام کارشناسی‌های فراوان و با نظر فرماندهان عالی‌رتبه کشور و براساس عقلانیت انجام می‌شد.

گل‌محمدزاده گفت: یکی از ویژگی‌های بسیجیان ما در جنگ تحمیلی، اطاعت‌پذیری آنان در مقابل دستورات فرماندهان بود و به هیچ‌عنوان بی‌نظمی وجود نداشت. اگر نظم و انضباط در جبهه‌ها وجود نداشت و هرکس به میل خود رفتار می‌کرد، امکان سازماندهی خیل عظیم نیروها و اجرای عملیات‌ها به وجود نمی‌آمد. همه ما باید به تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مسلط باشیم تا در مقابل مطالب غلط و شبهه‌افکنی‌ها بایستیم و پاسخ‌های دقیق و روشن به آنان بدهیم.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید