نقش مهم سینما در برجسته‌سازی فعالیت زنان در جامعه/ ضرورت گسترش همکاری‌های مشترک سینمایی بین ایران و کویت

نقش مهم سینما در برجسته‌سازی فعالیت زنان در جامعه/ ضرورت گسترش همکاری‌های مشترک سینمایی بین ایران و کویت


به گزارش مجاهدت از گروه فرهنگ دفاع‌پرس، «حسین الخوالد» کارگردان سینما و رییس انجمن سینمایی کویت، اظهار داشت: چند سالی هست در تقویم ملی کشور کویت روز ۱۶ ماه «مه» (۲۷ اردیبهشت) روز زنان کویتی نامگذاری شده تا نشان‌دهنده ارزش و اثرگذاری برجسته زنان این کشور در تمام زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فنی و خانوادگی باشد. 

رییس انجمن سینمایی کویت با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران چندین دهه هست که روز‌های مجزایی به زنان و دختران در تقویم ملی خود اختصاص داده هست، افزود: امروزه انحصار مردانه در بسیاری از بخش‌ها و مشاغل جامعه شکسته شده و اکثر شغل‌هایی که همگان اعتقاد داشتند کار‌هایی مردانه هست، امروز توسط زنان به آسانی در حال انجام هست.

«الخوالد» با تقدیر از برگزاری جشنواره فیلم کوثر که تمرکز خود را بر موضوعات زنان و دختران قرار داده هست، تصریح کرد: تمرکز جشنواره کوثر بر موضوعات مختلف دختران و زنان، به نوعی پیامی ارزنده هست که به سینمای ایران و جهان مخابره شده و از اهمیت و نقش اثرگذار زنان سخن می‌گوید.

وی افزود: برگزارکنندگان جشنواره فیلم کوثر به‌خوبی دریافته‌اند که سینما می‌تواند نقش مهمی را در برجسته‌سازی فعالیت زنان در بخش‌های مختلف جامعه ایفا کند و از آن‌جا که سینمای ایران به‌عنوان یک سینمای سالم و خانوادگی در جهان شناخته شده و سینماگران ایران همه جوایز مهم جشنواره‌ها و فستیوال‌های سینمایی را برای این کشور به دست آورده‌اند، برگزاری جشنواره کوثر به شکل بین‌المللی، می‌تواند بخش زیادی از دستاورد‌های زنان ایرانی را به زنان سایر کشور‌ها منتقل کند. 

رییس انجمن سینمایی کویت با اشاره به مشترکات فرهنگی، دینی و تاریخی کشور‌های ایران و کویت، خواستار گسترش همکاری‌های مشترک سینمایی در زمینه برگزاری کارگاه‌های تخصصی سینمایی، تولید مشترک و اکران فیلم‌های سینمایی ایران در کویت شد.

خاطرنشان می‌شود؛ پنجمین جشنواره بین‌المللی «فیلم کوثر» توسط «بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش» با همکاری شهرداری تهران، موسسه تصویر شهر و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، تیر امسال با دبیری «ناصر باکیده» در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 113

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید