نماینده فارس در مجلس خبرگان: شورای ششم به همه مردم خدمات‌رسانی کند

نماینده فارس در مجلس خبرگان: شورای ششم به همه مردم خدمات‌رسانی کند



بنا بر گزارش ارسالی دفتر این نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری، آیت الله علی اکبر کلانتری در دیدار با منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز افزود: خدمت به مردم نوعی عبادت است و  همواره در سخن وسیره ائمه اطهار (ع) خدمت به خلق به عنوان بالاترین نعمت از آن یاد شده است.
وی تاکید کرد: کار بدون صبغه الهی بی ثمر است، بُرد و ارزش کاری ماندگار است که الهی و خدایی باشد.
رئیس جامعه اساتید حوزه های علمیه فارس ورود به عرصه خدمتگزاری به مردم را عرصه مبارکی دانست و از منتخبان شورای ششم خواست تا خدمت به آحاد مردم و شهروندان،خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و  قشر مستضعف را همواره مورد تاکید و توجه خود قرار دهند.
کلانتری  با برشمردن اهم ویژگی های خدمتگزاران نظام اسلامی در جامعه، تواضع و فروتنی در برابر افراد جامعه در خدمت به آنها،  ساده زیستی و دوری از تجملات و تشریفات را به منتخبین شورای ششم متذکر شد و افزود: هر چیزی که در نگاه مردم تجملات و تشریفات است را به کلی از آن دوری کنید، زیرا کارگزاران نظام اسلامی نباید درگیر این نوع از رفتار ها شوند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود پرهیز از منت گذاری بر مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر برای مردم کاری کردید خوشحال باشید، اما منت بر سر آن ها نگذارید زیرا این وظیفه شماست و از بزرگ‌شمردن کارهایتان نیز پرهیز کنید زیرا منت گذاری، احسان را نابود می کند و بزرگ شماری نور حق را از بین خواهد برد.
کلانتری  خطاب به منتخبین شورای ششم گفت: انتظار تمجید مردم و پاداش نداشته باشید و در کارها و خدمت کردن به شهروندان بین آنها تبعیض قائل نباشید و عدالت ورزی در خدمت را همواره سر لوحه کار خود قرار دهید و  به این نکته توجه داشته باشید که دراحترام گذاری و  برخورد با ارباب رجوع این نکات دائما رعایت گردد.
وی تاکید کرد:  محکم کاری در امور و انجام کار برای نسل فعلی و حتی برای نسلهای بعد را مورد در دستور کار قرار دهید، معمولاً در کارهای فرهنگی متولی زیاد داریم اما متولی واحد نداریم، از این رو عمدتاً شاهد انجام کارهای سطحی و مقطعی هستیم.
کلانتری از اعضای منتخب شورای ششم خواست در  انجام فعالیت های فرهنگی همواره، نیاز جامعه، مشورت، مطالعه، اخذ نظرات کارشناسی و اثرگذاری را مد نظر قرار دهند تا شاهد اثرات فراگیر این گونه اقدامات در شهر باشیم.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری انجام کارها برپایه قرار گرفتن مسجد عنوان محور اقدامات در راستای ماندگاری را مورد تاکید جدی قرار داد و افزود: احیای طرح مسجد محوری در شهرداری و شورای شهر امری ضروریست و در این میان با مشورت ائمه جماعات مساجد و هماهنگی ، همدلی و شعار واحد می توان شاهد انجام اقدامات فرهنگی ماندگار در شیراز بعنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود : اهتمام ویژه به حفاظت از بیت المال و حق الناس بسیار مهم است  و  همواره به این موضوع توجه ویژه داشته باشید زیرا همه ما در روز قیامت باید پاسخگوی در بیت المال که متعلق به آحاد مردم است باشیم و از این رو در تامین اعتبارات و هزینه کردن آن خیلی مراقب باشید.
کلانتری وحدت را لازمه کار منتخبان شورای ششم دانست و بیان داشت: وحدت را سر لوحه کار خود قرار دهید زیرا آنچه که کارها را مختل می کند عدم وحدت است و برای اینکه امیدهای مردم احیا شود و کارها و وظایف محوله معطل نماند و به سرانجام برسد لزوم رعایت وحدت و همدلی بین اعضا ضروری است.
 

شورای اسلامی شهر شیراز ۱۳ عضو اصلی و هشت عضو علی البدل دارد که در جریان انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به ترتیب محمدتقی تذروی، سید ابراهیم حسینی، مهدی طاهری، غلامعلی ترابی، سید احسان اصنافی، محمدحسن اسدی، علی رضا اسکندری، رضا محمدیان، مهدی نصیری قرقانی، علی اکبر سلطانی، محمد فرخ زاده، مسعود زارعی و افسانه خواست خدایی از فهرست‌های انتخاباتی اصولگرایان به عنوان منتخبان اصلی انتخاب شدند.
از منتخبان اصلی شورای اسلامی شهر شیراز، محمد حسن اسدی، رضا محمدیان و محمد فرخ زاده از فهرست انتخاباتی با عنوان شورای متخصصین انقلابی و به اختصار “شما” ( با شعار من انقلابی‌ام) به شورای ششم راه یافتند. سایر منتخبان دوره آتی شورای شهر شیراز از فهرست اصلی اصولگرایان و لیست مشترک شورای ائتلاف (شانا) و شورای وحدت نیروهای انقلاب حائز اکثریت آرا شدند.
همچنین، سیده مریم حسینی، محمدرضا هاجری، مصطفی کیانی رحیمی، غلامحسین اسکندری، ابراهیم کمالی دشت ارژنه، محمود رضا طالبان، محمود صفایی  و سعیده قادری نیز هشت عضو علی البدل شورای ششم کلانشهر شیراز هستند.
در این میان،‌ حسینی، کیانی رحیمی، کمالی دشت ارژنه از منتخبان علی‌البدل از لیست اصلی اصولگرایان و هاجری، طالبان، محمود صفایی و سعیده قادری از فهرست انتخاباتی شورای متخصصین انقلابی بودند. نام غلامحسین اسکندری دیگر عضو علی‌البدل در این دو فهرست و دیگر فهرست اصولگرایان با عنوان ایران ما ۱۴۰۰ دیده نمی‌شود.
انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری جمعه ۲۸ خردادماه جاری برگزار ‌شد.
در انتخابات دوره پنجم شورای اسلامی شهر شیراز فهرست امید (لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان) 12 کرسی و فهرست اصولگرایان یک کرسی از پارلمان شهری را به خود اختصاص دادند.
در سال‌های پایانی دوره پنجم (کنونی) محمد تقی تذروی عضو علی البدل به این دوره راه یافت که در انتخابات دوره ششم، بیشترین آرا را به خود اختصاص داد. وی تنها منتخب شورای ششم شهر شیراز است که در دوره پنجم نیز سابقه فعالیت داشته است.
برخی دیگر از منتخبان شورای اسلامی ششم شهر شیراز سوابقی در ادوار گذشته این شورا ( به ویژه دوره چهارم) و یا تصدی مسئولیت در مدیریت شهری این کلانشهر همزمان با دوره چهارم شورا دارند.



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید