نماینده مجلس: اتحادیه اروپا اگر می‌خواهد بیانیه‌ بدهد جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کند

نماینده مجلس: اتحادیه اروپا اگر می‌خواهد بیانیه‌ای بدهد جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کند


«بهنام سعیدی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در مورد جزایر سه‌گانه ایران، اظهار داشت: ادعای پوچ و واهی اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در مورد جزایر سه‌گانه ایران، تکرار ادعا‌های توخالی هست که همیشه وجود داشته هست.

وی افزود: این جزایر همواره بخش لاینفک خاک ایران بوده و خواهند بود و هر بیانیه و موضع‌گیری از طرف هر نهاد و سازمانی مطرح بشود سخنی توخالی بوده و به شدت محکوم خواهد شد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد این ادعا‌های بی‌اساس، به حق حاکمیت کشور ما آسیب برساند این ادعا‌ها برخلاف اصل حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد هست.

سعیدی ادامه داد: اتحادیه اروپا و کشور‌هایی که دم از حقوق بشر می‌زنند چشم خود را به روی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان می‌بندند. چرا در بیانیه‌هایشان کشتن کودکان و زنان و نوزادان مظلوم و بی پناه غزه و لبنان را محکوم نمی‌کنند. چرا استفاده از بمب‌های چند تُنی بر سر مردم مظلوم را محکوم نمی‌کنند.  

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اتحادیه اروپا اگر می‌خواهد بیانیه‌ای بدهد و دم از حقوق بشر و امنیت و انسانیت می‌زند چرا جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم نمی‌کند و در طرف مظالوم نمی‌ایستد. آن‌ها بیایند و جنایات رژیم صهیوینستی که تاریخ به خود ندیده هست و انسان از بیان آن‌ها شرم می‌کند را محکوم کند. البته وجدان‌های بیدار دنیا نظاره‌گر هستند و قضاوت خواهند کرد و دیر یا زود پیروزی برای جبهه مقاومت خواهد بود و این وعده خداست.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی به وظیفه خود عمل کرده و در جهت حفظ امنیت و ثبات خلیج فارس همیشه نقش سازنده‌ای داشته هست و توانمندی‌های دفاعی خود را که کاملا مشروع و در چارچوب قوانین بین‌الملل برای دفاع از کشور هست افزایش داده و روز به روز این توانایی‌ها به فضل الهی با انگیزه‌ای که امروز در جوانان برومند کشورمان هست افزایش پیدا خواهد کرد.

سعیدی افزود: به کشور‌های اروپایی توصیه می‌کنیم که از تکرار سیاست‌های گذشته که هیچ تاثیری ندارد دوری کنند و از ایجاد تنش در منطقه دوری کنند و در یک کلام می‌گوییم تا همه کشور‌های دنیا بدانند که خط قرمز جمهوری اسلامی جزایر سه‌گانه هست و تا پای جان از خاک خود دفاع خواهیم کرد و اجازه دست درازی به خاک خود را نخواهیم داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:  آدم آن چیزی که متعلق به خودش هست را با کسی مذاکره نمی‌کند. هر کشوری که بخواهد ذره‌ای پیرامون این جزایر اظهار نظر کند پذیرفتی نیست، زیرا این حق و خاک جمهوری اسلامی هست و مذاکره در این رابطه معنایی ندارد و حتی مطرح کردن آن هم یک حرف بیهوده و عبس هست.  

انتهای پیام/381

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید