نماینده مجلس: در حوزه نشر آثار دفاع مقدسی عملکرد خوبی داشتیم


«مرتضی محمودی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم تقویت و حمایت بودجه‌ای از تولیدات هنری فرهنگی با مضمون دفاع مقدس اظهار داشت: زنده نگه داشتن و یاد و خاطره شهدا و رشادت‌های همه ایثارگران در دوران دفاع مقدس چه کسانی که در خط مقدم جبهه‌ها بودند و چه کسانی در پشت جبهه‌ها حضور داشتند، یک اصل اساسی برای پایداری ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران هست.

دفاع مقدس باید وارد فضای اجتماعی شود/ در حوزه نشر آثار دفاع مقدسی عملکرد خوبی داشتیم” src=”https://defapress.ir/files/fa/news/1403/7/2/2615770_802.jpg” alt=”نماینده مجلس: اتمسفر دفاع مقدس باید وارد فضای اجتماعی شود/ در حوزه نشر آثار دفاع مقدسی عملکرد خوبی داشتیم” width=”600″ height=”400″>

محمودی خاطرنشان کرد: ما هرگاه از این ارزش‌ها و یاد و خاطره شهدا فاصله گرفتیم، با آسیب‌های جدی در زمینه‌های مختلف مواجه شدیم. همواره در این صورت بوده هست که از فضای معنوی و ارزشی دور شده‌ایم. 

نماینده مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند؛ فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا از شهادت کم‌تر نیست. این جمله معظم‌له بسیار عجیب و متحیرکننده هست. آیا ما متناسب با این فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی تا کنون عمل کرده‌ایم؟ این در حالی هست که همه ما کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران باید مطیع ولی امر باشیم. 

وی افزود: بنده چندی پیش به همراه خانواده خود مشغول تماشای یک فیلم ارزشی با مضامین معنوی بودم که به این فکر فرو رفتم که چرا ما تا این حد از دفاع مقدس و اتمسفر حاکم بر آن فاصله گرفتیم. به ویژه مسئولان حوزه فرهنگ، رسانه و سینما که وظیفه اصلی را زمینه حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و شهدا دارند. البته باید جانب انصاف را رعایت کنیم، چراکه در نشر آثار و تولیدات فرهنگی و هنری بعد از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی اقدامات بسیار ارزند‌ه‌ای صورت گرفته هست.

محمودی خاطرنشان کرد: اما در حوزه سینما و تئاتر و … متأسفانه شایسته دفاع مقدس و شهدا عمل نکرده‌ایم. در فضای اجتماعی نیز می‌توانیم، اقدامات خوبی مانند برگزاری یادواره‌های شهدا برگزار کنیم. ما در گذشته یادواره‌های شهدا را بسیار با شکوه و پر شور برگزار می‌کردیم. 

نماینده خاطرنشان کرد: یکی از ناراحتی‌های ما در دوران نوجوانی این بود که هفته دفاع مقدس در ابتدای سال تحصیلی به اتمام می‌رسد، بنده بسیار گلایه‌مند هستم که حتی در عرصه اجتماعی از دفاع مقدس و شهدا فاصله گرفته‌ایم. علت اینکه ما در بسیاری از حوزه‌ها به رغم استعدادها و ظرفیت‌های فراوان با مشکل مواجه می‌شویم، این هست که افراد در جای درست خود قرار ندارند.

وی افزود: مسئولیت‌ها یا به کسانی داده شده هست که دغدغه آن حوزه را ندارند و یا هیچ تخصص و تجربه‌ای در آن زمینه کاری ندارند. همچنین افرادی هستند که به دلیل تعدد مسئولیت‌های مختلف وقت رسیدگی به مسئولیت فرهنگی محول شده را ندارند. بر این اساس معتقدم ما نه تنها باید با قاطعیت نهضت صد برابری مد نظر رهبر معظم انقلاب را پیش ببریم، بلکه باید در عرصه اجتماعی فضا و اتمسفر دفاع مقدس و شهدا را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/371

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید