نماینده مجلس شورای اسلامی: دیدار «فرحان» با رئیس جمهور نماد موفقیت دولت در دیپلماسی فعال و عزتمندانه/ مردم آمریکای لاتین شیفته ارتباط با جمهوری اسلامی ایران هستند

نماینده مجلس شورای اسلامی: دیدار «فرحان» با رئیس جمهور نماد موفقیت دولت در دیپلماسی فعال و عزتمندانه/ مردم آمریکای لاتین شیفته ارتباط با جمهوری اسلامی ایران هستند


«شهباز حسن‌پور بیگلری» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم دیپلماسی فعال و عزتمندانه درخصوص سفرهای دیپلماتیک رئیس جمهور به منطقه آمریکای لاتین، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) همواره در برخورد با دیگران صلح، دوستی و تعامل سازنده را پیش می‌گرفتند و به تعبیری ایشان سفیر صلح بودند.

حسن‌پور بیگلری خاطرنشان کرد: متأسفانه یک ایران‌هراسی به تمام معنا علیه جمهوری اسلامی ایران در دستور کار امپریالیسم قرار گرفته است که ضرورت دارد دستگاه دیپلماسی و رویکرد سیاست خارجی کشور در تقابل با آن حرکت کند، که تا کنون دولت عملکرد بسیار خوبی تا کنون داشته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بهترین اقدام دولت در عرصه سیاست خارجی بهبود روابط با همسایگان بود و حضور وزیر امور خارجه عربستان در ایران و ملاقات با حجت‌الاسلام رئیسی نماد موفقیت دولت در پیشبرد سیاست همسایگی است. بنابراین معتقدم رسانه‌ها باید بسیار جدی و تحلیلی به این موضوع بپردازند.

وی با بیان اینکه اقدام برخی از عناصر در خدشه‌دار کردن روابط دو کشور غلط است، گفت: این اقدامات هزینه‌های جبران‌ناپذیری برای کشور دارد.

حسن‌پور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دلیل قرابت سیاسی با کشورهای حوزه آمریکای لاتین همواره روابط بسیار خوبی با این کشورها داشته است، گفت: دولت‌ها و ملت‌های آمریکای لاتین شیفته ارتباط و تعامل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، سفر رئیس جمهور بسیار پر خیر و برکت بود و تفاهم‌نامه‌های بسیار خوبی منعقد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از رئیس جمهور درخواست داریم که علاوه بر وزراء و مسئولان دفتر خود گروهی برای نظارت بر اجرایی شدن تفاهم‌نامه و توافقات تشکیل دهد، نتایج خوب و مثبت این سفر در سفره مردم ملموس شود، هر قدر جمهوری اسلامی ایران از ارتباط با کشورهای آمریکای لاتین متنفع شود و بالعکس این کشورها از ارتباط با ایران منتفع شوند، علاقه سایر دولت‌ها را برای تعامل با ایران افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در یک منطقه بسیار راهبردی قرار دارد، گفت: ما به رغم اینکه ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیار خوبی برای پیشرفت داریم، اما کمتر از ظرفیت‌های خود استفاده کرده‌ایم.

انتهای پیام/371

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید