نه مسجدی، نه اذانی نه غذایی!+ فیلم

نه مسجدی، نه اذانی نه غذایی!+ فیلم



به گزارش مجاهدت از مشرق، کانال تلگرامی اخبار استراتژیک با انتشار ویدئویی از وضعیت این روزهای غزه با عنوان ماه رمضان در شمال نوار غزه؛ نه مسجدی، نه اذانی نه غذایی نوشت:

روزنامه العربی الجدید درباره حال و هوای رمضان در شمال نوار غزه نوشت: هزاران نفر از روی غروب خورشید، افطار می‌کنند. ساکنان غزه امسال حتی صدای شلیک از توپ رمضان که اجدادشان با آن افطار می کردند، را نمی‌شنوند. در عوض بدون وقفه شب و روز صدای شلیک توپ‌های اشغالگران اسرائیلی، بمباران‌ جنگنده‌ها و تیراندازی نظامیان آن‌ها به گوش می‌رسد.

مراسم استقبال از ماه رمضان نیز به سختی در شمال نوار غزه برگزار شد. در سایه کمبود امکانات برای انجام آداب و رسوم معمول ماه مبارک رمضان، برخی مصمم به تهیه غذا برای افطار خانواده خود در روز اول بودند.

در نخستین شب ماه مبارک رمضان مردم غزه با شکم‌هایی گرسنه زیراندازهایی در کنار مسجدهای ویران شده، پهن کردند و نماز جماعت عشاء و تراویح را برپا داشتند.

امسال از هیچ مسجدی در شمال نوار غزه اذانی پخش نمی‌شود زیرا مسجدی باقی نمانده، از ۷ اکتبر تا اول مارس جاری رژیم صهیونیستی ۲۱۹ مسجد را به طور کامل در نوار غزه ویران کرده و ۲۸۷ مسجد نیز به شدت خسارت دید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است


این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید