نوشتن شهادت‌نامه در خصوص صلاحیت یک کاندیدای ریاست جمهوری یک امر متعارف است

نوشتن شهادت‌نامه در خصوص صلاحیت یک کاندیدای ریاست جمهوری یک امر متعارف است



سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه نوشتن شهادت‌نامه در خصوص صلاحیت یک کاندیدای ریاست جمهوری یک امر متعارف است، اظهار کرد: باید پرسید چرا یک نامه داخلی از هیات دولت  باید به پروژه رسانه‌ای تبدیل شود.

به گزارش مجاهدت از مشرق، بهادری جهرمی در نشست «پرسش و پاسخ دانشجویی از سخنگو» که امروز در دانشگاه شاهد برگزار شد، به تشریح برخی ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی پرداخت و گفت: رئیس جمهور شهید ما همواره معتقد بود نباید از مشکلات فرار کرد؛ بلکه باید برای چاله چاره اندیشید و باید برای رفع مشکلات موجود راهکار داشته باشیم و اینگونه نباشد که بگوییم نمی‌شود یا به من ارتباطی ندارد و در کنار مسائل بی‌تفاوت گذشت نکنیم و بهانه‌جویی را به هیچ عنوان نمی‌پذیرفت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شهید رئیسی همواره وسط میدان مسائل وارد می‌شد، تاکید کرد: ایشان به اندازه توان خودش و با رویکرد جهاد فی‌ سبیل‌الله ورود می‌کرد و پس از اینکه جهاد را شروع می‌کرد، یاران او ایشان را همراهی می‌کردند.

سخنگوی دولت مسئولیت‌پذیری را ویژگی دوم شهید آیت‌الله رئیسی عنوان کرد و گفت: به هیچ عنوان خود را جزو جناح یا قوه‌ای خاصی نمی‌کرد و نگاه سیاسی به مسائل نداشتند؛ به طوری که کابینه حزبی تشکیل نداد.

بهادری جهرمی همچنین با بیان اینکه در دوران آیت‌الله رئیسی در حین حفظ استقلال نهادها نگاه نهادی به آنها صورت نمی‌گرفت، تصریح کرد: ما در این دوران همواره کارکرد تعامل دولت و نهادها را داشتیم و حتی در مسائلی که اختلاف وجود داشت، کارگروه مشترک بین قوا تشکیل می‌شد؛ به طوری که ایشان معتقد بود همه اجزا و قطعات یک بدنه واحد هستند و با یک هدف مشترک پیش می‌روند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: نگاه آیت‌الله رئیسی در حوزه دیپلماسی خارجی نیز بسیار کاربردی بود، اظهار کرد: جلسات سران کشورها به ویژه در فضای کشورهای امت اسلامی کم‌کم به جلسات دوستانه نزدیک می‌شد؛ به طوری که ایشان در بسیاری از حوزه‌ها اعم از مساله غزه توانستند یک وحدت کلمه بین کشورها ایجاد کنند.

سخنگوی دولت به برخی دستاوردهای دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: وجود آزادی‌های دیپلماسی و پیروزی در بسیاری از دعاوی حقوقی بین‌المللی، افزایش فروش نفت ایران، افزایش حجم تولید نفت کشور، اتصال بیش از ۱۰۰۰ روستا به شبکه آبرسانی از جمله مهمترین این دستاوردهاست.

بهادری جهرمی در پاسخ به این سوال که چرا دستاوردهای دولت به خوبی در رسانه‌ها مطرح نشده است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره آماج حمله های شدیدترین، سنگین‌ترین و غیرمنصفانه‌ترین رسانه‌های خارجی قرار گرفته است؛ به طوری که بخشی از این توان در دوره جنگ سرد از سوی غرب به سوی شرق استفاده می‌شد. در نتیجه آن شاهد فروپاشی شوروی شدیم در واقع حمله‌ای که به جمهوری اسلامی ایران از سوی این رسانه‌ها صورت می‌گیرد، چندین برابر این سیاه‌نمایی‌ها و تخریب‌هاست.

وی در ادامه تاکید کرد: در حجم حمله‌های رسانه‌ای که همه‌جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد رهبری انقلاب راهکار جهاد تبیین را مورد تاکید قرار داده است که باید برای مقابله با جنگ رسانه‌ای با جهاد تبیین، وحدت کلمه ایجاد کنیم که متاسفانه هنوز در این زمینه توفیق چندانی نداشتیم.

وی با بیان این‌که نیازمند جهاد جمعی برای دفاع از حقیقی از انقلاب هستیم، تصریح کرد: اگر شهید رئیسی‌ به مشابه الگوهای گذشته خالصانه وسط میدان ایستادند ما نیز باید برای ادامه راه خدمت و مجاهدت باید وحدت کلمه را داشته باشیم و در جهت دفاع از حقانیت، رشد و پیشرفت کشور و رفع نواقص آن اقدام کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به توصیه نامه اعضای هیات دولت در حمایت از یکی از کاندیدای ریاست جمهوری نیز گفت: وقتی کسی برای مصاحبه دکتری به دانشگاهی معرفی می‌شود اساتید آن دانشجو ممکن است شهادت‌نامه‌ای در خصوص معرفی آن دانشجو بنویسند، بنابراین نوشتن نامه شهادت‌نامه امری متعارف و یک سنت مرسوم است که در ازدواج نیز از آن استفاده می‌شود در واقع شهادت‌نامه به معنای عدم صلاحیت کاندیدهای دیگر نیست؛ بلکه اعضاء شهادت می‌دهند آن فرد کف صلاحیت لازم را برای حضور در انتخابات را دارند؛ اما اینکه چرا یک نامه داخلی و متعارف در دولت به یک پروژه‌ رسانه‌ای تبدیل می‌شود جای سوال دارد.

وی در پاسخ به ثبت نام چندین نفر از اعضای دولت به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: این افراد این حق را دارند اگر احساس کنند که صلاحیت اداره کشور را دارند برای انتخابات ثبت نام نمایند و در فرآیند بررسی قرار گیرند در واقع این شورای نگهبان است که در مرحله اول و مردم است که در مرحله دوم صلاحیت یا عدم صلاحیت فرد را مورد بررسی قرار می‌دهند همچنان که در مجلس شورای اسلامی نیز ما کاندیدای زیادی برای ریاست جمهوری داشتیم یا مثلا در ادوار مختلف نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهادت‌نامه‌ را برای حمایت از یک کاندیدی می‌نوشتند به همین جهت اقدامات صورت گرفته هیچ منع قانونی ندارد.

بهادری جهرمی تصریح کرد: میزان تورم در آغاز کار دولت ۵۹.۳ درصد بود میانگین تورم در دولت سیزدهم علی‌رغم این‌که عنوان شده بود که این آمار سه رقمی خواهد شد و به ۱۰۳ درصد می‌رسد به ۳۱ درصد کاهش پیدا کرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به نتیجه بررسی‌های سانحه سقوط هواپیمای رئیس جمهور نیز اظهار کرد: این موضوع در حوزه وظایف ستاد کل قرار دارد و مسیر بررسی‌ها دنبال می‌شود و ما نیز منتظر اعلام نتایج هستیم.

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید