نگاهی به زندگینامه سردار شهید «علی‌اکبر حسام»

زندگی نامه «علی اکبر حسام» یکی از سرداران شهید استان گلستان


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، ‌ ‌«علی اکبر حسام» در سوم خرداد ‌سال ۱۳۳۶ در روستای شاهکوه از توابع شهرستان گرگان به دنیا آمد. در سال ۱۳۴۸ به همراه خانواده‌اش به گرگان مهاجرت کرد، وضعیت نابسامان اقتصادی خانواده، او را مجبور کرد تا ترک تحصیل کرده و به فعالیت‌های اقتصادی (کارگری ساختمان) رو بیاورد.

وی در ۱۶ دی ۱۳۵۵ به خدمت سربازی فراخوانده شد و روزهای آخر خدمت او مصادف با اوج گیری انقلاب اسلامی شد، به همین علت از پادگان فرار کرد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به خدمتش ادامه داد، در فروردین سال ۵۸ به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد، در سال ۱۳۶۰ ازدواج کرد.

«علی اکبر حسام» در ۲۲ دی ۱۳۶۲ به جبهه‌های جنگ اعزام شد و به مدت ۷ ماه در گردان امام محمد باقر(ع) لشکر ۲۵ کربلا فرمانده دسته عملیاتی بود، پس از مراجعت از جبهه به عنون مسئول قسمت طرح و نظارت بر جنگل‌های گرگان به مدت ۶ ماه خدمت کرد، در هشتم اسفند سال ۱۳۶۳ بار دیگر به جبهه رفت و در لشکر ۵ نصر مسئول نگهداری و توزیع تدارکات لشکر شد.

علی‌اکبر مجددا در ۱۹ فروردین ‌۱۳۶۵ به جبهه رفت و در لشکر ۲۵ کربلا دیدبانی توپخانه لشکر را به عهده گرفت، در حین انجام ماموریت بود که ترکش به او اصابت کرد و به مدت ۴۵ روز بستری شد.

 وی به مدت ده ماه مسئولیت دیدبانی لشکر را عهده دار بود که در روز ۱۹ دی ‌سال ۱۳۶۵ ساعت ۶ ‌در منطقه عملیاتی شلمچه در دژ شرقی کانال ماهی، گلوله توپی در کنارش به زمین اصابت کرد و به شهادت رسید.

فرازی از وصیت نامه شهید «علی اکبر حسام»:

خدا يکتاست که جز او خدايی نيست و تنها به خدا در جميع امور، اهل ايمان توکل دارند. ای اهل ايمان زنان و فرزندان شما هم برخي دشمن شما هستند، از آنان حذر کنيد و دل از محبتشان برکنيد و اگر از عقاب آنها پس از توبه آنان عفو و آمرزش و چشم پوشی کنيد، خدا هم در حق شما بسيار آمرزنده و مهربان است. به حقيقت اموال و فرزندان شما اسباب فتنه و امتحان شما هستند به آنها دل مبنديد و بدانيد که نزد خدا اجر عظيم خواهد بود پس تا می توانيد خدا ترس و پرهيزکار باشيد.

همسر عزيزم، اگر من شهيد شدم و اين افتخار را خداوند تبارک و تعالی به من بدهد برای من ناراحت نباشيد و اشک نريزيد و اگر خواستيد اشک بريزيد برای مظلوميت امام حسين (ع) اشک بريزيد.

انتهای پیام‌/ 

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید