نگاهی به زندگی شهید «اسحق اسطحی»

نگاهی به زندگی شهید «اسحق اسطحی»


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «اسحق اسطحی» در سال ۱۳۴۴ اسحق اسطحی در محله سه راه برق بندرعباس به دنیا آمد. تحصیلات دوره ابتدایی خود را از دبستان حافظ بندرعباس آغاز کرد.

با اوج گرفتن مبازره مردم علیه رژیم پهلوی وارد فعالیت‌های انقلابی شد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه درآمد. در ۱۶ سالگی عازم جبهه‌های نبرد شد و جذب واحد تخریب لشکر ۴۱ ثارالله شد. اسحق در اولین حضور خود در جبهه در یکی از عملیات‌ها مجروح شد.

اسحق اسطحی پس از حضور غیرتمندانه و عملیات‌های والفجر مقدماتی والفجر ۳ و والفجر ۴، بدر و خیبر و الفجر ۸ و پس از گذشت بیش از ۵۹ ماه حضور عاشقانه در جبهه‌های نبرد در بیستم تیر ۱۳۶۵ در عملیات آزادسازی مهران به شهادت رسید.

گزیده ای از وصیت نامه از شهید اسحق اسطحی:

«….ما همه از خدا هستیم و به سوی خدا رجعت داریم. خوب وقتی که از خدا هستیم باید سعی داشته باشیم که رضایت خدا را جلب نماییم و زمانی می توانیم رضایت خالق را جلب نماییم که به وظایف خود عمل کنیم و آنگاه می توانیم به وظایف خود عمل کنیم که موقعیت شناس باشیم.

وای برادران، خواهران، مادران و پدران امروز روزیست که بر همه ما حجت تمام شده و هیچ عضری نداریم. منادی در جماران ندا سر می‌دهد اگر کوتاهی کنیم به روسیاهی ابدی گرفتار خواهیم شد.

و این حرف آخرم است که می‌گویم که اگر واقعا می‌خواهید رستگار شوید هم در این دنیا و هم در آن دنیا علیکم به ولایت فقیه، فقط متعهد ولایت الله در زمین باشید و بدانید! خط ولایت فقیه، همان ولایت الله در زمین است در این برهه از زمان، همان خط علی (ع) در غدیر خم است.

فقط خط و راهی که دنبال می‌کنید باید خط پیر جماران و سخنی که گوش می کنید سخن پیر جماران باشد. این را بدانید که خودم با چشم قلب حس کردم و مشاهده کردم که در جنگ، خدا با دوستانش است…»

سعی کنید تکلیف را انجام دهید که خدا تکلیف را می‌خواهد دوستان خوبی برای خالق مان باشیم و او حبیب خوبیست برای آنهایی که دوستش دارند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید