نگاهی به زندگی شهید «حسین مسعودی»

نگاهی به زندگی شهید «حسین مسعودی»/ اتونشر


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، دهم اردیبهشت سال ۱۳۴۵ «حسین مسعودی» در روستای سلطان آباد دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی را در روستای زادگاهش گذراند پس از آن به همراه برادرش به شهر حاجی‌آباد مهاجرت کرد تا در آنجا تحصیلات راهنمایی و دبیرستان را سپری کند. 

حسین به شغل معلمی علاقه‌مند بود و همین باعث شد پس از پذیرش در آزمون تربیت معلم برای تحصیل در رشته مربی پرورشی راهی شهر یزد شود.

همزمان با شروع تحصیلاتش در تربیت معلم یزد جنگ تحمیلی به روزهای پرحرارت خود رسیده بود،  حسین که دلباخته امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی بود در تعطیلات تابستان عازم میدان نبرد حق علیه باطل شد.

رسته حسین در جبهه‌های جنوب غواصی بود. پس از اتمام تحصیلاتش بار دیگر لباس رزم پوشید و مدت سه ماه با دشمن متجاوز جنگید. حسین یک غواص ماهر و تمام عیار بود و سرانجام در چهارم دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ در اروندرود بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

بخشی از وصیت نامه شهید مسعودی:

«پیامم به تمامی معلمین و همکاران ما این است که در هدایت دانش‌آموزان و شاگردان خود بکوشید؛ قلب کودک و نوجوان مانند لوح سفیدی است که چیزی در آن ننوشته‌اند سعی کنید آن را آلوده نکنید و برای خدا کار کنید و خدا را بر اعمال خود ناظر ببینید که اجر کارتان را پیش خدا می‌برید و جز خدا کسی نمی‌تواند پاداش این کار بزرگ شما را بدهد.

پیام من به دانش‌آموزان این است که سعی و تلاش کنند و علم کسب کنند و نیاز مملکت اسلامی را برآورند تا این کشور در تمامی زمینه‌ها خود آقا شود.»

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید