نیازمند ۴۴ نمازخانه بین شهری در استان مازندران هستیم

نیازمند ۴۴ نمازخانه بین شهری در استان مازندران هستیم


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «عباسعلی ابراهیمی» دبیر ستاد اقامه نماز استان مازندران امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: مسئولیت امر نماز به عهده همگان است و همه ما باید به این مسئله توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه ستاد اقامه نماز استان هر ساله برنامه‌هایی را دنبال می‌کند، افزود: در سال ۱۴۰۱ ستاد اقامه نماز کشور در سند ۲۰ ساله افق ۲۰ ساله نماز را از ضعفها، قوتها، فرصت‌ها و تهدید‌ها را مورد توجه قرار داده است و در مازندران بومی‌سازی شده است.

عقد تفاهمنامه با ۱۱۰ دستگاه اجرایی

این مسئول با اشاره به قلمرو فعالیت‌های ستاد بیان کرد: عقد تفاهمنامه با ۱۱۰ دستگاه اجرایی در خصوص اجرای برنامه‌های عمومی و تخصصی از جمله برپایی نمایشگاه، برگزاری مسابقات فرهنگی و احداث و تکمیل نمازخانه‌های بین راهی و آموزش از جمله اهداف به شمار می‌آید.

وی با اشاره به انجام  ۲۸ ساعت آموزش برای دستگاه‌های اجرایی ادامه داد: دوره‌های آموزشی با حضور اساتید توانمند در سطح حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، حوزه‌های محلات از گلوگاه تا رامسر با هدف پاسخگویی به شبهات دینی برگزار می‌شود که در پایان هر دوره گواهی‌نامه صادر خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در اجلاس بیست و نه گانه تصریح کرد: ستاد اقامه نماز رسالت دارد در این راستا موارد مورد رسیدگی را بررسی کند.

این مسئول به مصوبه هیئت وزیران و توافقنامه دستگاه‌های اجرایی مرکزی با ستاد اقامه نماز کشور اشاره کرد و گفت: دستورالعمل ۱۵ ماده‌ای وزیر کشور در امر نماز در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در آن گنجانده شده است.

ارزیابی فعالان نماز در سامانه «سجاده»

وی با بیان اینکه مسئولیت امر نماز به عهده رئیس جمهور و وزیر کشور است، اذعان داشت: این موضوع در استان توسط استاندار و فرمانداران پیگیری می‌شود و نماینده ولی فقیه در استان ناظر بر کار استاندار و فرمانداران است.

به گفته دبیر ستاد اقامه نماز استان مازندران، استاندار موظف است شورای اقامه نماز را به صورت فصلی برگزار کند.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه اجلاسیه استانی نماز هر ساله ذیل شورای اقامه نماز با هدف شناسایی و معرفی فعالان امر نماز برگزار می‌شود، گفت: این فعالان امر نماز اعم از دستگاه‌های اجرایی توسط سامانه سجاده ارزیابی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران طریق الرضا (ع) است و دارای ۶ راه مواصلاتی، دریا، جنگل و مناطق گردشگری است، گفت: انتظار داریم شرایطی فراهم شود تا مهمانان و مسافران بتوانند از فعالیت‌های فرهنگی بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام ابراهیمی به مشکلات زیرساختی نمازخانه‌ای در سواحل مازندران اشاره کرد و افزود: باید نسبت به این مسئله توجه ویژه شود.

نیازمند ۴۴ نمازخانه بین شهری در استان مازندران هستیم

این مسئول با بیان اینکه نیازمند ۴۴ نمازخانه بین شهری در استان مازندران هستیم، بیان کرد: همچنین از سمن‌ها و گروه‌های غیر دولتی انتظار داریم نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه باز بودن در مساجد در اوقات نماز از دغدغه‌هاست خواستار رفع مشکلات بیمه سرایداران مساجد شد و عنوان کرد: همچنین انتظار داریم در شورا‌ها و کارگروه‌های موثر استان نظیر شورا‌های اداری، فرهنگ عمومی، برنامه ریزی، آموزش و پرورش و شورای اسلامی در خصوص فرهنگ نماز چاره‌اندیشی شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه تبلیغات فرهنگی با موضوع نماز باید در دستور کار شهرداران و فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بگیرد، گفت: همچنین در بحث انتصابات انتظار داریم افراد دغدغه‌مند در امر نماز به‌کارگیری شوند.

این مسئول ضمن گله‌مندی از بی‌توجهی به مسجد «باقریه» در ورودی شهرستان ساری خواستار رسیدگی و ساماندهی به ساختمان این مسجد شد و اظهار داشت: این مسجد توسط خوش نوش ساری تخریب شد و قرار است در بالای آن ساختمان احداث شود.

وی با عنوان اینکه پروژه‌های تمامی شهرک‌های صنعتی و مسکونی باید پیوست فرهنگی داشته باشد، خواستار توجه ویژه به این مسئله شد و خاطرنشان کرد: متاسفانه مسکن مهر مبارکلا که دارای ۲ هزار نفر جمعیت است فاقد مسجد است و باید در اماکن این چنینی احداث مسجد در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید