نیاز به منشور اخلاقی رسانه‌ها بر اساس فرهنگ اسلامی ایرانی هستیم

نیاز به منشور اخلاقی رسانه‌ها بر اساس فرهنگ اسلامی ایرانی هستیم


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین «وعد مرادبیگی» در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به اخلاق رسانه‌ها اظهارداشت:که هنوز در سطح جهانی کد‌های اخلاقی به طور کامل تعریف نشده هست.

وی تأکید کرد که در ایران، به عنوان یک کشور اسلامی و شیعه، منبع اصلی اخلاق رسانه‌ها باید ارزش‌ها و اصول فرهنگی جامعه باشد که ریشه در دین، خانواده، آموزش و پرورش و جامعه دارد.

این مسئول افزود: برای ما مهم هست که در سطح کلان و استان، یک منشور اخلاقی برای رسانه‌ها تدوین کنیم تا تمامی رسانه‌ها بر اساس این منشور که متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی هست، عمل کنند. متأسفانه در حال حاضر چنین منشوری در حوزه رسانه وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «مرادبیگی» همچنین به هجمه‌های دشمن در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: دشمن در حال تلاش برای ایجاد ناامیدی در کشور و میان مردم هست. مقام معظم رهبری نیز بر لزوم ایجاد امید در جامعه تأکید کرده‌اند.

وی در ادامه به تأثیر رسانه‌ها بر سبک زندگی اشاره کرد و گفت: رسانه می‌تواند در تغییر سبک زندگی، چه مثبت و چه منفی، تأثیرگذار باشد. صدا و سیما در چند دهه اخیر به طور ناخواسته در ترویج زندگی اشرافی‌گری نقش داشته هست.

حجت‌الاسلام والمسلمین «مرادبیگی» بر لزوم نظارت بر رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: “باید از ولنگاری در این حوزه جلوگیری شود و قوه قضاییه نیز به خوبی در این زمینه ورود کرده و با نشر اکاذیب مقابله می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید